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Resumen de Organizational Change in Distance Higher Education: the Re-negotiation of Employee's Psychological Contract

Gabriela Topa Cantisano, José F. Morales

  • español

    El principal objetivo de este trabajo es explorar las relaciones empíricas entre las actitudes ante el cambio organizacional, la ruptura de contrato psicológico y los resultados tales como burnout, satisfacción laboral y conductas de ciudadanía organizacional. El modelo propuesto sugería que la identificación organizacional sería una variable mediadora en estas relaciones. Los resultados de un estudio empírico llevado a cabo con personal universitario (N=150) mostraron que el modelo ajustaba adecuadamente a los datos. La identificación organizacional mediaba la relación entre la ruptura de contrato psicológico y los resultados, mientras que las actitudes ante el cambio tenían un impacto directo en los resultados.

  • English

    The main purpose of this study is to explore empirical relationships of employees� attitudes towards organizational change, the perceived breach of the psychological contract and outcomes such as burnout, job satisfaction and OCB. The proposed model suggests that organizational identification will be a mediator variable in these relationships. Results of an empirical study conducted among university staff (N =150) showed that the model was an adequate fit to the data. Organizational identification mediated the relationship between psychological contract breach and outcomes while attitudes towards organizational change had a direct impact on outcomes.


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