Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Anatomía de un educador

  • Autores: Javier Olivera Betrán
  • Localización: Apunts: Educación física y deportes, ISSN-e 2014-0983, ISSN 1577-4015, Nº 95, 2009, págs. 3-4
  • Idioma: español
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • Tots som alumnes. L�educador, contribuint a la formació dels seus educands, aprèn d�ells. Cada individu té un cicle vital per desenvolupar el seu potencial humà, correspon a la determinació personal i a la seva constant interacció amb l�entorn, que s�aconsegueixi, o no, la màxima expressió d�aquest procés. Per aconseguir aquest propòsit de vida necessitem referents que ens assenyalin el camí i ens ajudin en el procés de construcció personal. L�educador és la figura natural que s�erigeix, poderosa, per guiar des de l�ajut desinteressat aquest desafiament de vida. Tots som educadors. Diu un vell adagi africà: �Per educar un nen es necessita tota la tribu�. Tots els individus d�un col·lectiu humà que contacten amb els membres més joves d�aquest grup són responsables, en major o menor grau, amb més o menys intencionalitat, de la formació d�aquests nens i nenes mal·leables, immadurs i influenciables. Tots som alumnes, perquè aprenem constantment del nostre entorn social i mediambiental; però també tots som educadors, perquè amb les nostres posicions, conductes i relacions estem incidint en l�educació dels més propers, especialment dels més joves i mal·leables. Per ser educador no n�hi ha prou amb voler ser-ho; cal donar exemple, transmetre valors i actuar amb esperit d�ajut cap als altres. Per ser educador no fan falta títols ni càrrecs ni declaracions, l�educador s�erigeix de forma natural, perquè es converteix en un referent per a algú que el veu com un far resplendent que li serveix per entreveure el seu camí entre les tenebres de la vida.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno