Tota educació és educació ideològica, és a dir, està carregada de valors morals. El terme valor, per tant, és un dels mots que més empram els educadors a l’hora de desenvolupar la nostra tasca docent. Una de les funcions més importants de la Filosofia de l’Educació, almenys des d’una perspectiva empírica i analítica, és l’aclariment de les paraules que empren els educadors i els teòrics de l’educació. Aquest article vol aclarir, sobretot als futurs professionals de la docència, algunes nocions bàsiques de la Teoria dels Valors, mitjançant la polèmica desenvolupada per esbrinar quina és la naturalesa dels valors: objectiva o subjectiva.
All forms of education are ideological, that is, charged with moral values. The term «value» is therefore one of the words that is most commonly used by teachers during the course of our work. One of the most important functions of educational philosophy, at least from an empirical and analytical perspective, is to clarify the words that teachers and educational theorists use. This aim of this article is to clarify some basic notions relating to value theory, particularly for future teachers, through debate on the actual nature of values, whether they are objective or subjective.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados