La enseñanza de contenidos sociohistóricos y patrimoniales a través de los juegos informáticos de simulación
Cuenca López, José María (Universidad de Huelva. Departamento de Ciencias Integradas)

Data: 2006
Resum: Els jocs de simulació i, concretament, les seves versions informàtiques s'estan introduint cada vegada més en les programacions educatives com a recursos que atrauen l'interès d'uns alumnes cada vegada més desmotivats i que, en potència, poden abordar continguts de gran complexitat i abstracció. En aquest treball es presenta un estudi general de les possibilitats didàctiques de diferents videojocs, en soport PC, extrets del mercat convencional, al temps que s'analitza la visió que aquests jocs transmeten, en relació amb el patrimoni cultural, com a part d'una educació informal que podria imbricar-se dins del context educatiu reglat.
Resum: Los juegos de simulación, y concretamente sus versiones informáticas, se están introduciendo cada vez más en las programaciones educativas como recursos que atraen el interés de unos alumnos cada vez más desmotivados y que, potencialmente, pueden abordar contenidos de gran complejidad y abstracción. En este trabajo se presenta un estudio general de las posibilidades didácticas de diferentes videojuegos, en soporte PC, extraídos del mercado convencional, al tiempo que se analiza la visión que estos juegos transmiten, en relación con el patrimonio cultural, como parte de una educación informal que podría imbricarse dentro del contexto educativo reglado.
Resum: Simulation games and, specifically, their computer versions are being increasingly introduced into educational agendas as a kind of resources that attract pupils and students, who seem to be also increasingly demotivated, and that are told to be a useful tool for dealing with complex and abstract contents in education. In this paper I present a general overview of the different educational possibilities of a set of videogames for PC, that can be bought in the conventional market. I also analyze how cultural heritage is represented and what kind of view about it do they reflect as part of an informal education realm that could be articulated with the formal educational context.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Jocs de simulació informàtics ; Videojocs i educació ; Valor pedagògic de les noves tecnologies ; Juegos de simulación informáticos ; Videojuegos y educación ; Valor pedagógico de las nuevas tecnologías ; Computing simluation games ; Video game and education ; Pedagogical values of high technologies
Publicat a: Treballs d'arqueologia, N. 12 (2006) p. 111-126, ISSN 2339-6490

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/TreballsArqueologia/article/view/58350


16 p, 193.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Treballs d'arqueologia
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-11-16, darrera modificació el 2022-07-20



   Favorit i Compartir