Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Imágenes en negativo: notas introductorias a "Transparencias cinematográficas" de Theodor W. Adorno

  • Autores: Breixo Viejo, Jordi Maiso Blasco
  • Localización: Archivos de la filmoteca: revista de estudios históricos sobre la imagen, ISSN 0214-6606, Nº 52, 2006 (Ejemplar dedicado a: Jean Vigo, una mirada independiente), págs. 122-129
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Negative Images: Introductory Notes to Theodor W. Adorno’s “Filmtransparente”
  • Enlaces
  • Resumen
    • Despite the common assumption that the German philosopher Theodor W. Adorno (1903-1969) did not write extensively about film, this article attempts to reveal how strongly cinema influenced Adorno’s conception of the cultural industry and emancipatory art.

      Focusing on his text “Filmtransparente” (“Transparencies on Film”) published in 1966 by the weekly magazine Die Zeit, the authors briefly examine some of the aesthetic notions and philosophical paradigms that Adorno abstract displayed in that text.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno