Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Erosotasunean oinarritutako gidari estiloaren identifikazioa adimen artifizialaren bitartez

Jon Ander Ruiz Colmenares, Estibaliz Asua Uriarte

  • English

    Research on improving the comfort of passengers while driving is becoming more popular. This study introduces a first step into driving style identification from comfort perspective. First, a simple threshold method is tested in a variable that quantifies motion sickness to separate uncomfortable and comfortable driving. Secondly, a more complex tree-based algorithm is trained and tested with the same purpouse. The obtained results are favourable: although the threshold method obtains good results, the tree-based algorithm shows a significant improvement, and is very effective in recognizing comfortable/uncomfortable classes with little data. These promising results pave the way for a more complex experimentation that follows the same work.

  • euskara

    Gidarien erosotasuna hobetzeari buruzko ikerketa gero eta garrantzi handiagoa duen ildoa da. Artikulu honek, ikuspuntu hori kontutan hartuta, gidatzeko estiloen identifikazioan lehen urrats bat ematen du. Lehenik eta behin, bidaiariek eroso edo ez eroso bezala kalifikatutako laginak bereizteko, zorabioa kuantifikatzen duen aldagai batean atari-magnitude metodo sinple bat aztertzen da. Bigarrenik, zuhaitzetan oinarritutako algoritmo konplexuago bat helburu berdinarekin doitu eta ebaluatu da. Lortutako aurretiko emaitzak positiboak dira: atari-magnitudean oinarritutako metodoak emaitza onak lortzen baditu ere, zuhaitzetan oinarritutako algoritmoak hobekuntza oso handia erakusten du, eta datu gutxirekin entrenatuta klase eroso/ez eroso iragartzeko oso eraginkorra dela frogatu da. Lortutako emaitzak askoz konplexuagoa izango den konforta ebaluatzeko lehenengo urratsaren frogapenak dira.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus