García Mayo, María del Pilar

Doctor/a por la University of Iowa con la tesis On Certain Null Operator Constructions in English and Spanish (1993) .

Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea FILOLOGÍAS FILOLOGÍA MODERNA

Filología Inglesa

Número de publicaciones: 100 (37.0% citado)
Número de citas: 104 (21.2% autocitas)
keyboard_arrow_down Ver todos los ámbitos
Ámbito Citas
FILOLOGÍAS 87
Índice h: 5
Índice h5: 2
Promedio de citas últimos 10 años: 1.4
Promedio de citas últimos 5 años: 0.6
Edad académica: 31 años
Índice m: 0.16

Citas por año de emisión

Anualidad Citas
2024 1
2023 11
2022 9
2021 11
2020 13
2019 5
2018 12
2017 2
2016 6
2015 4
2014 7
2013 4
2012 8
2011 2
2010 2
2009 0
2008 0
2007 6
2006 1
2005 0
2004 0
2003 0
2002 0
2001 0
2000 0
1999 0
1998 0
1997 0
1996 0
1995 0

Citas por año de publicación

Anualidad Publicaciones Citas
2022 3 1
2021 5 5
2020 5 2
2019 3 1
2018 2 12
2017 7 8
2015 9 8
2014 2 11
2013 6 4
2012 1 4
2011 2 4
2009 3 19
2008 2 3
2007 3 1
2006 3 6
2005 0 2
2003 1 2
2002 3 1
2001 1 3
2000 4 5
1999 4 1
1995 1 1
1996 6 0
1997 3 0
1998 3 0
2004 5 0
2010 5 0
2016 2 0
2023 0 0
2024 1 0

Citas por tipo de publicación

Publicaciones en Dialnet Citas
56 Artículo de revista 67
43 Capítulo de libro 33
1 Libro 4

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 3

Publicaciones más citadas

Anualidad Publicación Tipo Citas
2009 El uso de tareas y la atención a la forma del lenguaje en el aula AICLE
Capítulo 9
2009 Tense and Agreement Morphology in the Interlanguage of Basque/Spanish Bilinguals
Capítulo 9
2018 Child task-supported interaction in the Spanish EFL setting. Research and challenges
Artículo ARTICULO 8
2015 Task-modality and L1 use in EFL oral interaction
Artículo 7
2017 Task repetition effects on L1 use in EFL child task-based interaction
Artículo ARTICULO 7
2014 Corrective feedback episodes in oral interaction
Artículo ARTICULO 5
2013 L1 transfer in article selection for generic reference by Spanish, Turkish and Japanese L2 learners
Artículo ARTICULO 4
2011 The relevance of attention to L2 form in communicative classroom contexts
Artículo ARTICULO 4
2021 Child learners’ reflections about EFL grammar in a collaborative writing task
Artículo 4
2006 Agreement in the English interlanguage of Basque/Spanish bilinguals
Artículo 4
2000 English for specific purposes
Libro 4
2014 Pushed Output and Noticing in a Dictogloss
Artículo ARTICULO 4
2018 Task Repetition Effects on CAF in EFL Child Task-Based Oral Interaction
Capítulo 4
2012 Cognitive approaches to L3 acquisition
Artículo ARTICULO 3
2008 Awareness of orthographic form and morphophonemic learning in EFL
Capítulo 2
2020 The effect of task repetition on the patterns of interaction of ESL children
Artículo ARTICULO 2
2006 Synthetic Compounding in the English Interlanguage of Basque–Spanish Bilinguals
Artículo ARTICULO 2
2014 Dictogloss and the production of the English third person -s by CLIL and mainstream EFL learners
Artículo ARTICULO 2
2005 Pronouns revisited
Capítulo 2
2015 The L3 syntax-discourse interface
Artículo 1
2001 Repair strategies among advanced EFL learners
Capítulo 1
2003 Native vs non-native strategies in rendering grammaticality judgments
Artículo ARTICULO 1
2022 The Impact of Performative Language Teaching on Oral Skills in the Classroom of Chinese as a Foreign Language
Artículo ARTICULO 1
2001 La forma is y los pronombres débiles como morfemas de concordancia en la interlengua inglesa de niños bilingües castellano-euskera
Capítulo 1
2017 Lexical language-related episodes in pair and small group work
Artículo ARTICULO 1
2019 Learning in foreign language contexts
Artículo EDITORIAL 1
2000 Interaction among proficient learners
Artículo 1
2009 The acquisition of L3 English negation by bilingual (Spanish/Basque) learners in an institutional setting
Artículo ARTICULO 1
2021 The influence of task repetition type on young EFL learners’ attention to form
Artículo 1
2002 Strategies in rendering grammaticality judments in L1 and L2
Capítulo 1
2007 The acquisition of four non-generic uses of the by EFL learners
Capítulo 1
2003 Comodines "is" y "he" en el inglés / castellano-euskera
Capítulo 1
1995 Needs identification for an ESP pharmacy course
Artículo 1
2012 La formación del profesorado de lenguas extranjeras
Capítulo 1
1999 Grammaticality intuitions of bilingual and monolingual Basque EFL learners
Artículo ARTICULO 1
2001 Repair and completion strategies in the interlanguage of advanced EFL learners
Artículo 1
2008 A focus-on-form-approach in languaje pedagogy
Capítulo 1

* Último cálculo de métricas Dialnet: 24-Apr-2024