Incidental vocabulary acquisition in a second language: The construct of task-induced involvement (2001) Laufer, Batia Hulstijn, Jan H. Applied linguistics Vol. 22 Núm. 1 Pág. 1-26
- Número de citas: 32 (0.0% autocitas)
-
Ámbito Citas FILOLOGIAS 26 LINGUISTICA 18 FILOLOGIA MODERNA 10 EDUCACION 7
Citas por clasificación CIRC
Otras citas sin clasificación CIRC: 0
Artículos citantes
Artículo citante | Anualidad | Localización | Autores |
---|---|---|---|
Authentic Materials And Task Design Vol. 25 Núm. 1 Pág. 118-131 | 2023 | Colombian Applied Linguistics |
Alfonso Vargas, Aleyda Jasmin
Romero Molina, Paola Ximena
|
Lexical availability and motivation in CLIL | 2022 | Universidad de La Rioja |
Geoghegan, Leah
|
Incidental vocabulary learning and retention of EFL learners Vol. 34 Núm. 1 Pág. 31-52 ARTICULO | 2021 | Revista española de lingüística aplicada |
Cancino, Marco
|
Glossing and L2 vocabulary learning through dynamic instruction in the context of Primary Education Núm. 16 Pág. 1-10 ARTICULO | 2021 | Revista de lingüística y lenguas aplicadas |
Alcaraz Mármol, Gema
|
Aprendizaje de vocabulario en segunda lengua en educación primaria Núm. 59 Pág. 43-62 | 2021 | RLA |
Alcaraz Mármol, Gema
|
Vocabulary Learning And Retention Núm. 33 Pág. 265-278 ARTICULO | 2020 | Porta Linguarum |
Zarifi, Abdolvahed
Azizinezhad, Zeinab
|
L2 Vocabulary Learning and Linguistic Mediation Vol. 19 Núm. 2 Pág. 64-89 ARTICULO | 2020 | RAEL |
Alcaraz Mármol, Gema
|
Second language vocabulary learning through subtitling Vol. 32 Núm. 2 Pág. 486-514 ARTICULO | 2019 | Revista española de lingüística aplicada |
Lertola, Jennifer
|
Analyzing vocabulary activities in EFL textbooks* Vol. 40 Núm. 2 Pág. 7 ARTICULO | 2019 | ESPecialist |
De Azevedo, Bruno
Tomitch, Lêda M.B.
|
Principios didácticos para la enseñanza de vocabulario en español como lengua de aprendizaje del alumnado inmigrante Núm. 31 Pág. 99-116 ARTICULO | 2019 | Didáctica. Lengua y literatura |
Sanjuán Álvarez, Marta
Moral Barrigüete, Cristina del
|
Translational writing and its usefulness for incidental learning of vocabulary Núm. 18 Pág. 241-247 ARTICULO | 2018 | Elia |
Ramírez Gálvez, Belén
|
Which type of instruction fosters chunk learning? Preliminary conclusions Núm. 13 Pág. 133-143 ARTICULO | 2018 | Revista de lingüística y lenguas aplicadas |
Pérez Serrano, Mercedes
|
Playing with words Vol. 40 Núm. 25 Pág. 75-90 ARTICULO | 2015 | Docencia e Investigación |
Alcaraz Mármol, Gema
Jiménez-Cervantes Arnao, María del Mar
|
Motivation and Vocabulary Breadth in CLIL and EFL Contexts. Different age, Same Time of Exposure Núm. 23 Pág. 79-96 ARTICULO | 2015 | Complutense Journal of English Studies |
Fernández Fontecha, Almudena
|
ESP vocabulary and social networking Núm. 29 Pág. 129-154 ARTICULO | 2015 | Ibérica |
Pérez Sabater, Carmen
Montero Fleta, María Begoña
|
Motivation and gender effect in receptive vocabulary learning Vol. 7 Núm. 2 Pág. 27-49 | 2014 | Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning |
Fernández Fontecha, Almudena
|
Receptive vocabulary knowledge and motivation in CLIL and EFL Núm. 9 Pág. 23-32 ARTICULO | 2014 | Revista de lingüística y lenguas aplicadas |
Fernández Fontecha, Almudena
|
Individual and contextual variables in EFL receptive vocabulary Núm. 15 Pág. 57-72 ARTICULO | 2014 | Odisea |
Fernández Fontecha, Almudena
|
Image, image, quelle motivation renfermes-tu ? Núm. 10 Pág. 143-160 ARTICULO | 2014 | Çédille |
Detry, Florence
|
Motivation and L2 Receptive Vocabulary Knowledge of Spanish EFL Learners at the Official School of Languages Núm. 49 Pág. 13-28 ARTICULO | 2014 | Miscelánea |
Canga Alonso, Andrés
Fernández Fontecha, Almudena
|
The Bilingual Dictionary and Foreign Language Learning: Facts and Opinions Núm. 20 Pág. 89-101 ARTICULO | 2013 | Porta Linguarum |
Alcaraz Mármol, Gema
Almela Sánchez-Lafuente, Ángela
|
Dinámica del aprendizaje incidental de léxico en lengua extranjera Núm. 14 Pág. 5 ARTICULO | 2013 | Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas |
Agustín Llach, María del Pilar
|
Prospective and Regular ELT Teachers� Digital Empowerment and Self- Efficacy Núm. 20 Pág. 77-87 ARTICULO | 2013 | Porta Linguarum |
Sarýçoban, Arif
|
El efecto de tres actividades centradas en las formas (focus on forms, fonfs): la selección de definiciones, la selección de ejemplos y la escritura de oraciones, en el aprendizaje de vocabulario en segundas lenguas. Núm. 12 Pág. 17-36 ARTICULO | 2013 | RAEL |
San Mateo Valdehíta, Alicia
|
Do Translation Students Learn Vocabulary When They Translate? Vol. 35 Núm. 2 Pág. 119-136 ARTICULO | 2013 | Atlantis |
Martín Martín, José Miguel
|
The involvement load hipothesis Núm. 26 Pág. 11-24 ARTICULO | 2013 | Revista española de lingüística aplicada |
Alcaraz Mármol, Gema
Almela Sánchez-Lafuente, Ángela
|
The role of motivarion and age in vocabulary knowledge Núm. 9 Pág. 39-62 ARTICULO | 2012 | VIAL, Vigo international journal of applied linguistics |
Fernández Fontecha, Almudena
Terrazas Gallego, Melania
|
English for Academic Purposes at Swedish universities Núm. 22 Pág. 55-78 ARTICULO | 2011 | Ibérica |
Pecorari, Diane
Shaw, Philip
Irvine,, Aileen
Malmström, Hans
|
The Impact of Text-Messaging on EFL Freshmen's Vocabulary Learning Núm. 19 Pág. 47-55 ARTICULO | 2011 | The EuroCALL Review |
Derakhshan, Ali
|
The distribution of the lexical component in ELT coursebooks and its suitability for vocabulary acquisition from a cognitive perspective Núm. 1 Pág. 39-60 ARTICULO | 2009 | IJES |
Criado, Raquel
|
Aprendizaje léxico de una lengua extranjera mediante una metodología basada en la adquisición de contenidos Núm. 9 Pág. 105-116 ARTICULO | 2008 | Odisea |
González Rodríguez, Luisa María
Sánchez Manzano, María Jesús
|
Techniques and Strategies Utilized for Vocabulary Acquisition: the necessity to design a multifaceted framework with an instructionally wise equilibrium Núm. 8 Pág. 137-152 ARTICULO | 2007 | Porta Linguarum |
Mohseni-Far, Mohammad
|
* Último cálculo de métricas Dialnet: 15-Sep-2024