Incidental vocabulary acquisition in a second language: The construct of task-induced involvement (2001) Laufer, Batia Hulstijn, Jan H. Applied linguistics Vol. 22 Núm. 1 Pág. 1-26

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 0

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Authentic Materials And Task Design
Authentic Materials And Task Design Vol. 25 Núm. 1 Pág. 118-131
2023 Colombian Applied Linguistics
Alfonso Vargas, Aleyda Jasmin Romero Molina, Paola Ximena
Lexical availability and motivation in CLIL
Lexical availability and motivation in CLIL
2022 Universidad de La Rioja
Geoghegan, Leah
Incidental vocabulary learning and retention of EFL learners
Incidental vocabulary learning and retention of EFL learners Vol. 34 Núm. 1 Pág. 31-52 ARTICULO
2021 Revista española de lingüística aplicada
Cancino, Marco
Glossing and L2 vocabulary learning through dynamic instruction in the context of Primary Education
Glossing and L2 vocabulary learning through dynamic instruction in the context of Primary Education Núm. 16 Pág. 1-10 ARTICULO
2021 Revista de lingüística y lenguas aplicadas
Alcaraz Mármol, Gema
Aprendizaje de vocabulario en segunda lengua en educación primaria
Aprendizaje de vocabulario en segunda lengua en educación primaria Núm. 59 Pág. 43-62
2021 RLA
Alcaraz Mármol, Gema
Vocabulary Learning And Retention
Vocabulary Learning And Retention Núm. 33 Pág. 265-278 ARTICULO
2020 Porta Linguarum
Zarifi, Abdolvahed Azizinezhad, Zeinab
L2 Vocabulary Learning and Linguistic Mediation
L2 Vocabulary Learning and Linguistic Mediation Vol. 19 Núm. 2 Pág. 64-89 ARTICULO
2020 RAEL
Alcaraz Mármol, Gema
Second language vocabulary learning through subtitling
Second language vocabulary learning through subtitling Vol. 32 Núm. 2 Pág. 486-514 ARTICULO
2019 Revista española de lingüística aplicada
Lertola, Jennifer
Analyzing vocabulary activities in EFL textbooks*
Analyzing vocabulary activities in EFL textbooks* Vol. 40 Núm. 2 Pág. 7 ARTICULO
2019 ESPecialist
De Azevedo, Bruno Tomitch, Lêda M.B.
Principios didácticos para la enseñanza de vocabulario en español como lengua de aprendizaje del alumnado inmigrante
Principios didácticos para la enseñanza de vocabulario en español como lengua de aprendizaje del alumnado inmigrante Núm. 31 Pág. 99-116 ARTICULO
2019 Didáctica. Lengua y literatura
Sanjuán Álvarez, Marta Moral Barrigüete, Cristina del
Translational writing and its usefulness for incidental learning of vocabulary
Translational writing and its usefulness for incidental learning of vocabulary Núm. 18 Pág. 241-247 ARTICULO
2018 Elia
Ramírez Gálvez, Belén
Which type of instruction fosters chunk learning? Preliminary conclusions
Which type of instruction fosters chunk learning? Preliminary conclusions Núm. 13 Pág. 133-143 ARTICULO
2018 Revista de lingüística y lenguas aplicadas
Pérez Serrano, Mercedes
Playing with words
Playing with words Vol. 40 Núm. 25 Pág. 75-90 ARTICULO
2015 Docencia e Investigación
Alcaraz Mármol, Gema Jiménez-Cervantes Arnao, María del Mar
Motivation and Vocabulary Breadth in CLIL and EFL Contexts. Different age, Same Time of Exposure
Motivation and Vocabulary Breadth in CLIL and EFL Contexts. Different age, Same Time of Exposure Núm. 23 Pág. 79-96 ARTICULO
2015 Complutense Journal of English Studies
Fernández Fontecha, Almudena
ESP vocabulary and social networking
ESP vocabulary and social networking Núm. 29 Pág. 129-154 ARTICULO
2015 Ibérica
Pérez Sabater, Carmen Montero Fleta, María Begoña
Motivation and gender effect in receptive vocabulary learning
Motivation and gender effect in receptive vocabulary learning Vol. 7 Núm. 2 Pág. 27-49
2014 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Fernández Fontecha, Almudena
Receptive vocabulary knowledge and motivation in CLIL and EFL
Receptive vocabulary knowledge and motivation in CLIL and EFL Núm. 9 Pág. 23-32 ARTICULO
2014 Revista de lingüística y lenguas aplicadas
Fernández Fontecha, Almudena
Individual and contextual variables in EFL receptive vocabulary
Individual and contextual variables in EFL receptive vocabulary Núm. 15 Pág. 57-72 ARTICULO
2014 Odisea
Fernández Fontecha, Almudena
Image, image, quelle motivation renfermes-tu ?
Image, image, quelle motivation renfermes-tu ? Núm. 10 Pág. 143-160 ARTICULO
2014 Çédille
Detry, Florence
Motivation and L2 Receptive Vocabulary Knowledge of Spanish EFL Learners at the Official School of Languages
Motivation and L2 Receptive Vocabulary Knowledge of Spanish EFL Learners at the Official School of Languages Núm. 49 Pág. 13-28 ARTICULO
2014 Miscelánea
Canga Alonso, Andrés Fernández Fontecha, Almudena
The Bilingual Dictionary and Foreign Language Learning: Facts and Opinions
The Bilingual Dictionary and Foreign Language Learning: Facts and Opinions Núm. 20 Pág. 89-101 ARTICULO
2013 Porta Linguarum
Alcaraz Mármol, Gema Almela Sánchez-Lafuente, Ángela
Dinámica del aprendizaje incidental de léxico en lengua extranjera
Dinámica del aprendizaje incidental de léxico en lengua extranjera Núm. 14 Pág. 5 ARTICULO
2013 Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas
Agustín Llach, María del Pilar
Prospective and Regular ELT Teachers� Digital Empowerment and Self- Efficacy
Prospective and Regular ELT Teachers� Digital Empowerment and Self- Efficacy Núm. 20 Pág. 77-87 ARTICULO
2013 Porta Linguarum
Sarýçoban, Arif
El efecto de tres actividades centradas en las formas (focus on forms, fonfs): la selección de definiciones, la selección de ejemplos y la escritura de oraciones, en el aprendizaje de vocabulario en segundas lenguas.
El efecto de tres actividades centradas en las formas (focus on forms, fonfs): la selección de definiciones, la selección de ejemplos y la escritura de oraciones, en el aprendizaje de vocabulario en segundas lenguas. Núm. 12 Pág. 17-36 ARTICULO
2013 RAEL
San Mateo Valdehíta, Alicia
Do Translation Students Learn Vocabulary When They Translate?
Do Translation Students Learn Vocabulary When They Translate? Vol. 35 Núm. 2 Pág. 119-136 ARTICULO
2013 Atlantis
Martín Martín, José Miguel
The involvement load hipothesis
The involvement load hipothesis Núm. 26 Pág. 11-24 ARTICULO
2013 Revista española de lingüística aplicada
Alcaraz Mármol, Gema Almela Sánchez-Lafuente, Ángela
The role of motivarion and age in vocabulary knowledge
The role of motivarion and age in vocabulary knowledge Núm. 9 Pág. 39-62 ARTICULO
2012 VIAL, Vigo international journal of applied linguistics
Fernández Fontecha, Almudena Terrazas Gallego, Melania
English for Academic Purposes at Swedish universities
English for Academic Purposes at Swedish universities Núm. 22 Pág. 55-78 ARTICULO
2011 Ibérica
Pecorari, Diane Shaw, Philip Irvine,, Aileen Malmström, Hans
The Impact of Text-Messaging on EFL Freshmen's Vocabulary Learning
The Impact of Text-Messaging on EFL Freshmen's Vocabulary Learning Núm. 19 Pág. 47-55 ARTICULO
2011 The EuroCALL Review
Derakhshan, Ali
The distribution of the lexical component in ELT coursebooks and its suitability for vocabulary acquisition from a cognitive perspective
The distribution of the lexical component in ELT coursebooks and its suitability for vocabulary acquisition from a cognitive perspective Núm. 1 Pág. 39-60 ARTICULO
2009 IJES
Criado, Raquel
Aprendizaje léxico de una lengua extranjera mediante una metodología basada en la adquisición de contenidos
Aprendizaje léxico de una lengua extranjera mediante una metodología basada en la adquisición de contenidos Núm. 9 Pág. 105-116 ARTICULO
2008 Odisea
González Rodríguez, Luisa María Sánchez Manzano, María Jesús
Techniques and Strategies Utilized for Vocabulary Acquisition: the necessity to design a multifaceted framework with an instructionally wise equilibrium
Techniques and Strategies Utilized for Vocabulary Acquisition: the necessity to design a multifaceted framework with an instructionally wise equilibrium Núm. 8 Pág. 137-152 ARTICULO
2007 Porta Linguarum
Mohseni-Far, Mohammad

* Último cálculo de métricas Dialnet: 15-Sep-2024