The relationship among self-concept, self-efficacy, and performance in mathematics during secondary school. (2003) Pietsch, James Walker, Richard L. Chapman, Elaine Journal of educational psychology Vol. 95 Núm. 3 Pág. 589-603

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 1

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
Knowledge of neuroscience boosts motivation and awareness of learning strategies in science vocational education students
Knowledge of neuroscience boosts motivation and awareness of learning strategies in science vocational education students Vol. 1 Núm. 2 Pág. 22-36
2021 Journal of neuroeducation = revista de neuroeducación = revista de neuroeducació
Ruiz Mejías, Marcel Pérez, Nora Carrió Llach, Mar
Factors Affecting Mathematics Performance of Junior High School Students
Factors Affecting Mathematics Performance of Junior High School Students Vol. 15 Núm. 1 Pág. 12
2020 International Electronic Journal of Mathematics Education
Peteros, Emerson Gamboa, Antonietta Etcuban, Jonathan O. Dinauanao, Aahron Sitoy, Regina Arcadio, Redjie
Relations among Engagement, Self-Efficacy, and Anxiety in Mathematics among Omani Students
Relations among Engagement, Self-Efficacy, and Anxiety in Mathematics among Omani Students Vol. 17 Núm. 48 Pág. 241-266 ARTICULO
2019 Electronic journal of research in educational psychology
Abu-Hilal, Maher M. Al Abed, Adnan S.
Competence and affect dimensions of self-concept among higher education students
Competence and affect dimensions of self-concept among higher education students Vol. 33 Núm. 4 Pág. 649-663 ARTICULO
2018 European journal of psychology of education
Burns, Richard A. Crisp, Dimity A. Burns, Robert B.
Validación de una escala sobre actitudes hacia la Historia para estudiantes de secundaria
Validación de una escala sobre actitudes hacia la Historia para estudiantes de secundaria Vol. 18 Núm. 1 Pág. 5
2018 Revista Evaluar
Yáñez Marquina, Lara Pereda Herrero, Visitación Palmeiro, Ricardo Velasco Luzuriaga, Erlantz
Las actitudes hacia las matemáticas
Las actitudes hacia las matemáticas Vol. 19 Núm. 1 Pág. 67-91 ARTICULO
2014 Revista de psicodidáctica
Palacios Picos, Andrés Arias González, Víctor Arias Martínez, Benito
An Explanatory Model of Academic Achievement based on Aptitudes, Goal Orientations, Self-Concept and Learning Strategies
An Explanatory Model of Academic Achievement based on Aptitudes, Goal Orientations, Self-Concept and Learning Strategies Vol. 15 Núm. 1 Pág. 48-60 ARTICULO
2012 The Spanish Journal of Psychology
Miñano Pérez, Pablo Castejón Costa, Juan Luis Gilar Corbí, Raquel
Efecto mediador del locus de Control en la relación causal entre percepción de los alumnos de la expectación docente y su autoestima
Efecto mediador del locus de Control en la relación causal entre percepción de los alumnos de la expectación docente y su autoestima Vol. 10 Núm. 27 Pág. 713-736 ARTICULO
2012 Electronic journal of research in educational psychology
Prihadi, Kususanto Hairul, Nizam Ismail Hazri, Jamil
A structural model of cognitive-motivational variables as explanatory factors of academic achievement in Spanish Language and Mathematics
A structural model of cognitive-motivational variables as explanatory factors of academic achievement in Spanish Language and Mathematics Vol. 28 Núm. 1 Pág. 45-54 ARTICULO
2012 Anales de psicología
Miñano Pérez, Pablo Gilar Corbí, Raquel Castejón Costa, Juan Luis
Logro en matemáticas, autorregulación del aprendizaje y estilo cognitivo
Logro en matemáticas, autorregulación del aprendizaje y estilo cognitivo Vol. 19 Núm. 2 Pág. 39-50 ARTICULO
2012 Suma Psicológica
López Vargas, Omar Hederich Martínez, Christian Camargo Uribe, Ángela
Las actitudes hacia las Matemáticas. Análisis descriptivo de un estudio de caso exploratorio centrado en la Educación Matemática de familiares
Las actitudes hacia las Matemáticas. Análisis descriptivo de un estudio de caso exploratorio centrado en la Educación Matemática de familiares Vol. 9 Núm. 2 Pág. 116-132 ARTICULO
2011 Revista de investigación en educación
Estrada Roca, Assumpta Díez Palomar, Francisco Javier

* Último cálculo de métricas Dialnet: 16-Sep-2024