The Receptive Vocabulary of EFL Learners in Two Instructional Contexts (2009) Jiménez Catalán, Rosa María Ruiz de Zarobe, Yolanda Content and language integrated learning

Citas por clasificación CIRC

Otras citas sin clasificación CIRC: 1

Artículos citantes

Artículo citante Anualidad Localización Autores
The impact on motivation of CLIL-izing EMI in science education. A longitudinal case study in pre-service teacher training
The impact on motivation of CLIL-izing EMI in science education. A longitudinal case study in pre-service teacher training Vol. 14 Núm. 2 Pág. 569-587 ARTICULO
2024 JOTSE
Nieto Moreno de Diezmas, Esther García Fernández, Beatriz Reyes Ruiz Gallardo, José
Los profesores de inglés en centros AICLE de secundaria en Madrid
Los profesores de inglés en centros AICLE de secundaria en Madrid Núm. 23 Pág. 217-249
2023 Elia
Jaen Campos, Marta
Percepciones sobre la ansiedad comunicativa hacia el inglés en la Comunidad Autónoma Vasca
Percepciones sobre la ansiedad comunicativa hacia el inglés en la Comunidad Autónoma Vasca Vol. 16 Núm. 1 Pág. 5 ARTICULO
2023 Bellaterra
Santos Berrondo, Alaitz
Alemán como lengua extranjera y CLIL
Alemán como lengua extranjera y CLIL Núm. 39 Pág. 47-62 ARTICULO
2023 Porta Linguarum
Nadal, Laura Thome, Sarah
Las claves del éxito de la enseñanza bilingüe/AICLE en Asturias
Las claves del éxito de la enseñanza bilingüe/AICLE en Asturias Núm. 35 Pág. 25-32
2023 Magister
Hompanera Lanzós, María Isabel
Nivel de expresión oral en inglés en centros bilingües y no bilingües de Castilla-La Mancha
Nivel de expresión oral en inglés en centros bilingües y no bilingües de Castilla-La Mancha Vol. 33 Núm. 2 Pág. 201-213 ARTICULO
2022 Revista complutense de educación
Ruiz Cordero, María Begoña
On the move
On the move Núm. 30 Pág. 103-125 ARTICULO
2022 Encuentro
Cruz Cabanillas, Isabel de la San Emeterio Bedia, Carlotta
Lexical Knowledge and Amount of L2 Exposure: A Study on CLIL Primary-school Learners’ Receptive Vocabulary Knowledge
Lexical Knowledge and Amount of L2 Exposure: A Study on CLIL Primary-school Learners’ Receptive Vocabulary Knowledge Núm. 43 Pág. 133-156 ARTICULO
2022 ES Review. Spanish Journal of English Studies
Castellano Risco, Irene Olga
Lexical availability and motivation in CLIL
Lexical availability and motivation in CLIL
2022 Universidad de La Rioja
Geoghegan, Leah
Assessing the development of second language syntax in Content and Language Integrated Learning
Assessing the development of second language syntax in Content and Language Integrated Learning Vol. 26 Núm. 2 Pág. 111-130 ARTICULO
2020 LFE
Gutiérrez Ortiz, María del Mar
Understanding the Selection of Vocabulary Learning Strategies
Understanding the Selection of Vocabulary Learning Strategies Núm. 17 Pág. 75-101 ARTICULO
2019 Journal of English Studies
Castellano Risco, Irene Olga
La influencia del enfoque AICLE en el vocabulario académico
La influencia del enfoque AICLE en el vocabulario académico Núm. 42 Pág. 135-148 ARTICULO
2019 Cauce
Castellano Risco, Irene Olga
The influence of CLIL on receptive vocabulary
The influence of CLIL on receptive vocabulary Núm. 15 Pág. 107-134 ARTICULO
2017 Journal of English Studies
Iglesias Diéguez, Kevin Martínez Adrián, María
How does CLIL affect the acquisition of reading comprehension in the mother tongue? A comparative study in secondary education
How does CLIL affect the acquisition of reading comprehension in the mother tongue? A comparative study in secondary education Núm. 8 Pág. 7-26 ARTICULO
2017 Investigaciones Sobre Lectura
Nieto Moreno de Diezmas, Esther
The impact of CLIL on the acquisition of the learning to learn competence in secondary school education in the bilingual programmes of Castilla-La Mancha
The impact of CLIL on the acquisition of the learning to learn competence in secondary school education in the bilingual programmes of Castilla-La Mancha Núm. 25 Pág. 21-34 ARTICULO
2016 Porta Linguarum
Nieto Moreno de Diezmas, Esther
The more the merrier – revisiting CLIL-based vocabulary growth in secondary education
The more the merrier – revisiting CLIL-based vocabulary growth in secondary education Vol. 9 Núm. 1 Pág. 37-63
2016 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Gierlinger, Erwin Wagner, Thomas
Are CLIL learners simply faster or also different? Evidence from L1 use in the repair sequences and discourse markers of CLIL and EFL learners
Are CLIL learners simply faster or also different? Evidence from L1 use in the repair sequences and discourse markers of CLIL and EFL learners Núm. 13 Pág. 127-145 ARTICULO
2016 VIAL, Vigo international journal of applied linguistics
Lázaro Ibarrola, Amparo
The impact of CLIL on the acquisition of L2 competences and skills in primary education
The impact of CLIL on the acquisition of L2 competences and skills in primary education Vol. 16 Núm. 2 Pág. 81-101 ARTICULO
2016 IJES
Nieto Moreno de Diezmas, Esther
Age and type of instruction (CLIC vs. traditional EFL) in lexical development
Age and type of instruction (CLIC vs. traditional EFL) in lexical development Vol. 16 Núm. 1 Pág. 75-96 ARTICULO
2016 IJES
Agustín Llach, María del Pilar
Lengua y contenido significativo para motivar al aprendiente de lengua extranjera
Lengua y contenido significativo para motivar al aprendiente de lengua extranjera Vol. 29 Núm. 1 Pág. 270-295 ARTICULO
2016 Revista española de lingüística aplicada
Oliva Parera, Pablo M. Núñez Delgado, María Pilar
Linguistic outcomes of English medium instruction programmes in higher education
Linguistic outcomes of English medium instruction programmes in higher education Vol. 5 Núm. 1 Pág. 47-68
2015 Higher learning research communications
Ament, Jennifer Rose Pérez Vidal, Carmen
Receptive Vocabulary of CLIL and Non-CLIL Primary and Secondary School Learners
Receptive Vocabulary of CLIL and Non-CLIL Primary and Secondary School Learners Núm. 23 Pág. 59-77 ARTICULO
2015 Complutense Journal of English Studies
Canga Alonso, Andrés
The benefits of CLIL instruction in Spanish students' productive vocabulary knowledge
The benefits of CLIL instruction in Spanish students' productive vocabulary knowledge Núm. 24 Pág. 2 ARTICULO
2015 Encuentro
Canga Alonso, Andrés Arribas García, Mario
CLIL in three Spanish monolingual communities
CLIL in three Spanish monolingual communities Núm. 15 Pág. 135-158 ARTICULO
2015 Elia
Manzano Vázquez, Borja
Dificultades de la implantación del AICLE en las enseñanzas profesionales
Dificultades de la implantación del AICLE en las enseñanzas profesionales Núm. 24 Pág. 8 ARTICULO
2015 Encuentro
Nieto Moreno de Diezmas, Esther
Motivation and gender effect in receptive vocabulary learning
Motivation and gender effect in receptive vocabulary learning Vol. 7 Núm. 2 Pág. 27-49
2014 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Fernández Fontecha, Almudena
Examining the impact of amount of exposure on l2 development with CLIL and non-CLIL teenage students
Examining the impact of amount of exposure on l2 development with CLIL and non-CLIL teenage students Núm. 26 Pág. 133-147 ARTICULO
2014 Sintagma
Saladrigues, Gemma Llanes, Àngels
Individual and contextual variables in EFL receptive vocabulary
Individual and contextual variables in EFL receptive vocabulary Núm. 15 Pág. 57-72 ARTICULO
2014 Odisea
Fernández Fontecha, Almudena
Productive vocabulary knowledge of spanish efl learners
Productive vocabulary knowledge of spanish efl learners Vol. 13 Núm. 1 Pág. 39-56 ARTICULO
2014 RAEL
Canga Alonso, Andrés Arribas García, Mario
The receptive vocabulary of Spanish 6th-grade primary-school students in CLIL instruction
The receptive vocabulary of Spanish 6th-grade primary-school students in CLIL instruction Vol. 6 Núm. 2 Pág. 22-41
2013 Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning
Canga Alonso, Andrés
The impact of additional CLIL exposure on oral english production
The impact of additional CLIL exposure on oral english production Núm. 11 Pág. 113-131 ARTICULO
2013 Journal of English Studies
Gallardo del Puerto, Francisco Gómez Lacabex, Esther

* Último cálculo de métricas Dialnet: 18-Apr-2024