Instituciones
Área de conocimientoIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Students' Perception of Social Contextual Variables in Mitigating Email Requests
Victoria Codina Espurz
The Grove: Working papers on English studies, ISSN 1137-005X, Nº 29, 2022 (Ejemplar dedicado a: The Grove. Working Papers on English Studies), págs. 57-79
The influence of social distance and power in email politeness in an academic context
Victoria Codina Espurz
Estudios interlingüísticos, ISSN-e 2340-9274, Nº. 9, 2021, págs. 48-59
Refusal Strategies: a proposal from a sociopragmatic approach
Patricia Salazar Campillo, María Pilar Safont Jordà, Victoria Codina Espurz
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, ISSN 1885-9089, Nº. 8, 2009, págs. 139-150
Practice opportunities and pragmatic change in a second language context: the case of request
Eva Alcón Soler, Victoria Codina Espurz
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, ISSN 1576-5059, Nº. 3, 2002, págs. 123-138
Patricia Salazar Campillo, Victoria Codina Espurz
Investigating the Learning of Pragmatics across Ages and Contexts / coord. por Patricia Salazar Campillo, Victoria Codina Espurz, 2019, ISBN 978-90-04-40785-5, págs. 1-4
Student-to-Faculty Email Consultation in English, Spanish and Catalan in an Academic Context
Victoria Codina Espurz, Patricia Salazar Campillo
Investigating the Learning of Pragmatics across Ages and Contexts / coord. por Patricia Salazar Campillo, Victoria Codina Espurz, 2019, ISBN 978-90-04-40785-5, págs. 196-217
Politeness in first and follow-up emails to faculty: Openings and closings
Patricia Salazar Campillo, Victoria Codina Espurz
Learning second language pragmatics beyond traditional contexts / coord. por Ester Ariadna Sánchez Hernández, Ana Herraiz Martinez, 2018, ISBN 978-3-0343-3437-2, págs. 87-109
Teachers’ and students’ perception of e-mail politeness in academic cyber-consultation: implications for teaching pragmatics
Eva Alcón Soler, Victoria Codina Espurz, Sofía Martín Laguna
Comunicación, cognición, cibernétic@: actas / coord. por Ana Díaz Galán, María del Carmen Fumero Pérez, María Pilar Lojendio Quintero, Sally Frances Burgess, Eulalia Sosa Acevedo, Antonio Cano Ginés, 2014, ISBN 978-84-616-8680-3, págs. 194-204
Production of refusals: a comparison of refined versions of dcts and role plays
Patricia Salazar Campillo, Otilia Martí Arnándiz, Victoria Codina Espurz
La lingüística aplicada en la era de la globalización / coord. por Lirian Astrid Ciro, Lídia Gallego Balsà, Rosa Mateu Serra; Àngels Llanes (dir.), 2013, ISBN 978-84-8409-593-4, págs. 115-120
Measuring pragmatic knowledge: Have written and oral DCTs outlived their usefulness?
Otilia Martí Arnándiz, Victoria Codina Espurz, Patricia Salazar Campillo
Empiricism and analytical tools for 21 Century applied linguistics: selected papers from the XXIX International Conference of the Spanish Association of Applied Linguistics (AESLA) [Salamanca, 4-6 May 2011] / Izaskun Elorza (ed. lit.), Ovidi Carbonell i Cortés (ed. lit.), Reyes Albarrán Martín (ed. lit.), Blanca García Riaza (ed. lit.), Miriam Pérez Veneros (ed. lit.), 2012, ISBN 978-84-9012-154-2, págs. 77-85
María Pilar Safont Jordà, Eva Alcón Soler, Victoria Codina Espurz, Ana Belén Fernández Guerra, Alicia Martínez Flor, Patricia Salazar Campillo, Ester Usó Juan
Projectes d'innovació educativa de la convocatòria 2009/10: actes de la IX Jornada de Millora Educativa de l’UJI i XI Jornada sobre aprenentatge cooperatiu / coord. por José Manuel Gil Beltrán, Miguel Ángel Fortea Bagán, 2011, ISBN 978-84-695-0300-3, págs. 558-564
Refusal strategies by elementary EFL university students
Patricia Salazar Campillo, Victoria Codina Espurz, Otilia Martí Arnándiz
Analizar datos > Describir variación: [recurso electrónico] / coord. por Jorge Luis Bueno Alonso, 2010, ISBN 978-84-8158-479-0, pág. 4
Análisis de la representación de los profesionales de la enseñanza de lengua inglesa en el nivel de educación secundaria: propuestas de mejora en los programas docentes en la titulación de filología inglesa
María Pilar Safont Jordà, Ester Usó Juan, Victoria Codina Espurz, Eva Alcón Soler, Ana Belén Fernández Guerra, Patricia Salazar Campillo
Docència universitària. Avanços recents: primera Jornada de millora educativa de la Universitat Jaume I / coord. por Francisco Juan García Bacete, Miguel Ángel Fortea Bagán, 2001, ISBN 84-8021-342-6, págs. 173-182
Victoria Codina Espurz, Eva Alcón Soler
Contribuciones al estudio de la lingüística aplicada / Julián de las Cuevas (aut.), Dalila Fasla (aut.), 1999, ISBN 84-605-8800-9, págs. 175-180
A Discourse-Based Approach to ESP Teaching
Victoria Codina Espurz
Actas do VI Congresso Luso-Espanhol de Línguas para Fins Específicos / coord. por John Mckenny, Maria José Sá Correia, Sónia Silva, 1997, ISBN 972-97372-0-7, págs. 91-95
Towards an autonomus approach in foreing language reading
Victoria Codina Espurz
Estudios de lingüística aplicada / coord. por José Luis Otal Campo, Victoria Codina Espurz, Inmaculada Fortanet Gómez, 1997, ISBN 84-8021-117-2, págs. 271-276
From prescription to descripcion in the history of language methodology
Victoria Codina Espurz
La gramática y su didáctica: actas del IV Simposio Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura, Málaga, 29, 30 de noviembre y 1 de diciembre de 1995 / coord. por Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura, Benjamín Mantecón Ramírez, Francisca Zaragoza Canales, 1996, ISBN 84-88326-51-3, págs. 425-430
La instrucción gramatical y su efecto en una tarea oral
Victoria Codina Espurz
XI Congreso Nacional de Lingüística Aplicada. Asociación Lingüística Aplicada (A.E.S.L.A.): libro de actas / coord. por José María Ruiz, Patrick H. Sheerin, Elena González Cascos, 1995, ISBN 84-7762-474-7, págs. 233-238
Teaching and learning the English language from a discourse perspective
Patricia Salazar Campillo (ed. lit.), María José Esteve Ramos (ed. lit.), Victoria Codina Espurz (ed. lit.)
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 2005. ISBN 84-8021-529-1
Current Issues in English Language Methodology
Victoria Codina Espurz
Universitat Jaume I. Servei de Comunicació i Publicacions. ISBN 84-8021-242-X
Tesis doctoral dirigida por Victoria Codina Espurz (dir. tes.), Pilar Jara Jiménez (codir. tes.). Universitat Jaume I (2013).
Tesis doctoral dirigida por Victoria Codina Espurz (dir. tes.). Universitat Jaume I (2003).
Investigating the Learning of Pragmatics across Ages and Contexts
coord. por Patricia Salazar Campillo, Victoria Codina Espurz
Rodopi : Brill, 2019. ISBN 978-90-04-40785-5
Ha sido reseñado en:
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. 34, 2020, págs. 235-236
Language learning in the foreign language classroom
coord. por Victoria Codina Espurz, Eva Alcón Soler
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 2001. ISBN 84-8021-346-9
Estudios de lingüística aplicada
coord. por José Luis Otal Campo, Victoria Codina Espurz, Inmaculada Fortanet Gómez
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 1997. ISBN 84-8021-117-2
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados