Ir al contenido

Dialnet


Disseny d'un sistema d'informació ambiental pel seu ús en els processos de gestió integrada de zones costaneres. Aplicació a la Costa Brava

  • Autores: Joan Mora Crespo
  • Directores de la Tesis: Rafael Sardá Borroy, Josep Pintó i Fusalba
  • Lectura: En la Universitat de Girona ( España ) en 2005
  • ISBN: 84-689-1336-7
  • Depósito Legal: Gi-1394-2004
  • Enlaces
  • Resumen
    • El present estudi té com a principal objectiu el disseny dun Sistema dinformació Ambiental (SIA). El principal instrument utilitzat per obtenir la informació amb aquest sistema dinformació són els indicadors. Concretament, el SIA ha estat desenvolupat per ser usat en els processos de gestió integrada de zones costaneres (ICZM), de manera que els indicadors emprats intenten ser representatius dels principals elements econòmics, socials i ambientals que interactuen en les zones costaneres. El procés de disseny daquest Sistema dInformació Ambiental es pot dividir en diferents sub-objectius: - el primer consisteix en la recerca de tota la informació socio-econòmica i ambiental actual que es consideri necessària. A banda daquesta informació sha de generar aquella informació que es consideri important per a la gestió i per la comprensió de la situació actual dels sistemes naturals que es troben a la zona destudi.

      - el segon objectiu és la creació del sistema dindicadors, dividits en: sectorials, de gestió i de condició. Cada indicador ha de tenir un protocol pel seu càlcul i la seva futura repetició. Un cop mesurats es representaran gràficament per facil itar la seva interpretació.

      - el darrer objectiu consisteix en lanàlisi i en la síntesi dels resultats obtinguts del càlcul dels indicadors. Per la síntesi sutilitza una anàlisi de components principals que es tradueix en un conjunt dindicadors estratègics. Per lanàlisi sutilitza lequació I.P.A.T.

      que ens ha de permetre relacionar els resultats obtinguts mitjançant els indicadors amb la sostenibilitat territorial de làrea destudi.

      - Finalment, de les conclusions shan de despendre una sèrie de recomanacions per als gestors i per lempresa privada, amb la finalitat dassolir una gestió més sostenible de la zona costanera.

      En el disseny del SIA i per tal dassolir els diferents objectius, sha utilitzat el model conceptual D-P.S.I.R. danàlisi dels conductors drivers (D), les pressions (P), els estats (S),els impactes (I) i les respostes (R). Aquest model està àmpliament reconegut per la OCDE i altres organitzacions internacionals, i és emprat en lanàlisi de la problemàtica ambiental.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno