Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La Gestió de la qualitat a l'empresa constructora d'obra

  • Autores: Xavier Baró Solans
  • Directores de la Tesis: Modest Batlle Girona (dir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ( España ) en 2007
  • Idioma: catalán
  • ISBN: 978-84-690-7914-0
  • Depósito Legal: B.44296-2007
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Joaquín Catalá Alís (presid.), José Rodrigo Miró Recasens (secret.), Fernando Cañizal Berini (voc.), Enric Vazquez Ramonic (voc.), Antoni Cladera Bohigas (voc.)
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Resumen
    • Objecte 1.- Descriure els elements i característiques que tenen les empreses constructores dobra defectuar la gestió de la qualitat en lexercici de la seva activitat.

      2.- Determinar paràmetres que puguin descriure i mesurar aquests elements i característiques, la seva adequació i la seva aplicació i utilitat.

      3.- Definir un model esquemàtic de la composició del sistema i de la seva dinàmica daplicació.

      Abast La matèria dinvestigació és la gestió de la qualitat, i per extensió, la gestió ambiental i la gestió de la seguretat i salut en el treball.

      El subjecte és la petita i mitjana empresa (pime). Inclosa lempresa mitjana gran que, tot i que actua més com a gestor que com a constructor, els principis de la qualitat i lactivitat constructora són lobjecte principal i el motor del seu negoci. A lempresa gran, en lactivitat constructora, també li és aplicable aquesta tesi.

      Lempresa que actua com contractista principal, i les empreses especialistes de les instal·lacions i dels oficis, atès que la seva activitat té repercussió directa a lobra i al compliment dels requisits de qualitat, ambientals i de prevenció de riscs laborals.

      Metodologia La investigació daquest treball es vertebra al voltant dels models ISO i les premisses de:

      - lenfocament a la satisfacció del client i - millorar el funcionament de lempresa per augmentar la productivitat i reduir costos.

      Per aconseguir-ho, els models ISO, prescriuen requisits de planificació, control i millora amb la finalitat de conèixer els requisits dels clients, així com els riscs que cal prevenir, i organitzar-se per acomplir el requisits i eliminar o controlar i mitigar els riscs.

      I alhora, establir mecanismes de recollida i anàlisi de la informació per, en base a ella, anar afinant el funcionament de lempresa per a millorar-ne leficàcia i leficiència.

      La investigació, atesos els principis i les premisses anteriors, planteja unes hipòtesis de gestió de la qualitat, que són motiu dindagació directa a les empreses mitjançant una enquesta en profunditat a una mostra aleatòria de la població objectiu.

      Respecte el tractament estadístic, sha optat per aplicar la teoria exacta de les petites mostres de Gossen que, amb un cert nivell de confiança (aquí del 95 %), permet inferir els resultats de la mostra, a la població.

      Pel que respecta a les dades econòmiques, sha segmentat la mostra en empreses grans, mitjanes i petites, i sobserven diferències interessants i significatives.

      Resultats Els resultats daquest treball contemplen les característiques i paràmetres significatius de la gestió de la qualitat de les empreses constructores des del seu origen fins a lexpressió quantificada dels resultats econòmics del seu funcionament.

      La majoria dels elements i característiques de la gestió de la qualitat trobades en aquest treball, shan parametritzat i se nha quantificat la seva valoració i la seva aplicació per part de les empreses, així com la seva utilitat en el sistema de gestió.

      Com indicadors de funcionament es presenten els econòmics destructura de producció amb les proporcions de participació de recursos i de rendiment daquest recursos, de forma directa o a través dels indicadors de productivitat.

      Resultat final de la investigació, és el model de sistema de gestió que es presenta com a colofó de la tesi: model que sexpressa amb un doble esquema, estàtic i dinàmic.

      Característiques del model són la gestió del comportament, i la complementarietat i la sinèrgia dun doble bloc delements de gestió a lestil dun doble par de forces motores.

      El bloc generador dacció i comportament es composa de la planificació (i objectius) i lambient de treball intern (clima intern laboral i cultura organitzativa).

      El bloc motor de lactuació el composen els elements operatius del sistema. Aporten els resultats i la informació.

      Aquest model pretén aportar coherència i naturalitat a la gestió de la qualitat, així com mostrar la compacitat, flexibilitat i potència dun sistema daquestes característiques. Un altra aportació capital del model és que potencia un element tan subtil i complex com és la gestió del comportament de les persones, les pròpies i les dexternalització, encomanada a lambient de treball, a través del clima laboral i de la cultura.

      La participació pro activa del treballador propi i dels subcontractistes és imprescindible per aconseguir la seva conscienciació en lacompliment dels requisits de qualitat, de prevenció de la contaminació i afectació ambiental, i de prevenció dels riscos laborals.

      Daquí la importància de la gestió del comportament que proposa aquest model. Funció capital de lideratge de la direcció de lempresa, i que és poc considerada per part de les empreses constructores.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno