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Resumen de Qüestions entorn el sistema educatiu en el període dimplantació de la LOGSE. Finançament de lensenyament obligatori públic a Catalunya

Lluís Girbau Massana

  • En aquesta Tesi proporciona una visió global del finançament del sistema educatiu obligatori públic a Catalunya de 6 a 16 anys (1990-02), al llarg de la qual sanalitza la major part de les polítiques educatives des daquesta perspectiva. Esperem que pugui ajudar a la Comunitat Educativa a estar millor informats i que contribueixi al necessari debat de la qualitat de les nostres escoles i com sha de fer front a les despeses que originen.

    La recerca sha fet sobre Sistema Educatiu obligatori públic Català (1990-2002). Les 369 pàgines han estat elaborades pensant en donar informació als ciutadans del estat del complex sistema de finançament i les polítiques portades a terme en aquest període.

    Molts i importants canvis legislatius han succeït. El nostre objectiu no era només proporcionar una visió precisa del finançament del Sistema Educatiu en el període dimplantació de la LOGSE a Catalunya, sinó també proporcionar una informació pedagògicament fàcil dentendre per part dels ciutadans.

    La part del anàlisis referida al Sistema Educatiu està dividit en quatre seccions:

    Primera secció: Visió del sistema educatiu Català 1990-02 (alumnes, centres docents, unitats escolars i professors) Segona i tercera secció: Visió del finançament estatal 1990-02 i de la aplicació daquests fons dacord amb la despesa en educació. La informació en aquestes seccions està estructurada en petició de fons, origen i aplicació dels mateixos a Catalunya La quarta secció compara la despesa educativa entre diferents Comunitats Autònomes i dóna una visió de la despesa pública en educació al llarg dels anys corresponents al període dimplantació de la LOGSE (1990-2002) Dos annexes sinclouen contenint informació específica, una referent als debats a la premsa i laltre referida a comentaris i valoracions pròpies per tal de que el ciutadà pugui animar-se a debatre el finançament de la educació a Espanya i a Catalunya.

    Resumen: Esta Tesis proporciona una visión global de la financiación del sistema educativo obligatorio público en Cataluña de 6 a 16 años (1990-02), a lo largo de la cual se analiza la mayor parte de las políticas educativas des de ésta perspectiva. Esperamos que pueda ayudar a la Comunidad Educativa a estar mejor informados y que contribuya al necesario debate de la cualidad de nuestras escuelas y cómo se debe hacer frente a los gastos que se originen.

    La tesis versa sobre el Sistema Educativo obligatorio público Catalán (1990-2002). Las 369 páginas han sido elaboradas pensando en aportar información a los ciudadanos del estado sobre el complejo sistema de financiación y de las políticas desarrolladas en este período.

    Muchos y importantes cambios legislativos han tenido lugar. Nuestro objetivo no era sólo proporcionar una visión precisa de la financiación del Sistema Educativo en el período de implantación de la LOGSE a Cataluña, si no también proporcionar una información pedagógicamente asequible de entender por parte de los ciudadanos.

    La parte referida al análisis del Sistema Educativo está dividida en cuatro secciones:

    Primera sección: Visión del sistema educativo Catalán 1990-02 (alumnos, centros docentes, unidades escolares y profesores) Segunda i tercera sección: Visión de la financiación estatal 1990-02 y de la aplicación de estos fondos de acuerdo con el gasto en educación. La información en estas secciones está estructurada en petición de fondos, origen i aplicación de los mismos en Cataluña.

    La cuarta sección compara el gasto educativo entre diferentes Comunidades Autónomas y da una visión del gasto pública en educación a lo largo de los años correspondientes al período de implantación de la LOGSE (1990-2002) Dos anexos se incluyen conteniendo información específica: una referida a algunos debates aparecidos en la prensa respecto a las necesidades de financiación del Sistema Educativo y otra referida a los comentarios i valoraciones propias para que el ciudadano pueda animarse a debatir cuestiones referidas a la financiación de la educación en España y Cataluña.

    Summary: In this thesis, we provide a broad overview of the K-6 K-16 public education finance system, along with a discussion of several major policy issues. We hope it helps citizens become more informed and engaged in the discussion about our schools and how they are directly or indirectly- paid for.

    The Catalonia Public Education Finance Research 1990-2002 Edition. The 369 pages is designed to help Catalonian citizens grasp the basics of the state's complex education finance system and the policy issues surrounding it.

    "Several important legislative changes along with a new emphasis on linking education spending with educational outcomes prompted us to revisit this important tool for citizen awareness. Our goal was not only to provide an accurate overview of Catalonia education finance and reform issues, but also to present the information in a way that is easy for the average citizen to understand." The analysis booklet is divided into four sections:

    Section One provides an overview Catalonian education system 1990-2002. (pupils, primary and high school , units and teachers) Sections Two and Three provides an overview of the state's finance 1990-2002 period as well as a summary of how education funds are used in Catalonia with this spending. The information in these sections is presented as ask, origin and application of bottoms format.

    Section four, entitled "Spanish Education Finance regional comparison" provides an overview of key issues shaping the recent past of public education regions in Spain.

    Two appendices are also included containing more information on specific information on how citizens can get involved in educational policy debates at both the kingdom and regional levels.


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