Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Disseny instruccional de software educatiu. Impacte dels ajuts de naturalesa metacognitiva sobre l'aprenentatge

Sònia Sánchez Busqués

  • Aquesta recerca ha pretès estudiar, analitzar i revisar els diferents enfocaments destudi, els treballs i investigacions, i les seves aportacions al món educatiu en referència als tres eixos teòrics que configuren el treball:

    · Informàtica al servei de leducació com a facilitadora de processos daprenentatge.

    · Construcció de coneixement condicional o estratègic.

    · Disseny instruccional dentorn daprenentatge hipermedials.

    Conceptes i enfocaments a partir dels quals iniciar propostes de canvi vers una nova concepció en la construcció de coneixement en entorn multimedia.

    Lobjectiu corresponent a la part de recerca empírica pretén bàsicament explorar a través dun disseny experimental comparatiu, si lús dun format textual, a partir duna documentació electrònica en forma de programa hipermedia és més efectiva que una documentació impresa en laprenentatge del contingut treballat, la vida i obra de Mario Benedetti, per part dusuaris novells en el contingut.

    Alhora que analitzar com diferents tipologies dajudes pedagògiques en format de preguntes de diferent demanda cognitiva (literals, inferencials i metacognitives) inserides en el material hipermedial afavorien un aprenentatge més estratègic de la temàtica.

    Es desitjava saber, també, si existien diferencies en el tipus destratègies emprades durant lestudi del mateix i conèixer les percepcions, en quan a les percepcions, en quan a latribució de dificultats per resoldre la tasca i la representació gràfica que en fan del mateix.

    -------------------------------------------------- This research has wanted to study, to analyse and to revise the different focuses of study, works and investigations and its contributions in the educational world in reference to the three theoretical axes that configure the work.

    · Computer science to service of the education like due of learning processes.

    · Construction of conditional or strategic knowledge.

    · Instructional design of environments of learning hypermedia.

    Concepts and focuses starting from those with which to begin proposals of change toward a new conception in the construction of knowledge in environments multimedia.

    The objective corresponding to the part of empiric research seeks basically to explore through a comparative experimental design, if the use of a textual format, starting from an electronic documentation, in form of program hipermedia, is more effective than a printed documentation in the learning of the worked content, the life and production of Mario Benedetti, with novice users in the content.

    At the same time that we analyse as three types of pedagogic help in format of questions of different cognitive demands (reproductive, inferencials and metacognition) include them in the web favors a learning more strategic of the thematic.

    We was wanted to know, also, if differences existed in the type of strategies used during the study of the content and to know the perceptions of the attribution of difficulties to solve with success the task and the graphic representation that they make of the topic.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus