Publication:
Internet linguistics: a conversational analysis of online synchronous chat and face-to-face conversations of EFL undergraduate students in Jordan

Loading...
Thumbnail Image
Identifiers
Publication date
2020-02-28
Defense date
2020-01-24
Tutors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Impact
Google Scholar
Export
Research Projects
Geographic coverage
Jordania
Organizational Units
Journal Issue
Abstract
This study aimed to shed light on Online Synchronous chat (OSC) on Facebook chatroom compared with Face-To-Face (FTF) conversations. The corpus was cumulated from the interaction of four groups consisted of (68) third-year English language and literature major students at Ajloun University College (AUC). The participants were selected purposively and distributed randomly into two OSCGs and two FTF groups. The interactions for FTF groups were video-recorded and the transcriptions were embedded line by line in each conversation. While the interaction on the two Facebook chatrooms were downloaded through a Facebook option called "download your information". Two instruments were used: a Speech Act Rubric Scale based on Grice's maxims, linguistics performance rubric checklist, and an open-end question had been just presented to the chatters. This study investigated whether interlocutors apply the four Gricean CPs and three linguistic aspects over seventeen turn-taking and repair acts. Thus, the comparison was a try to investigate the social and linguistic performance of OSC interlocutors. Results revealed the importance to improve chatrooms features regarding to speech acts theory and Grice's maxim. The analysis concluded that interaction on OSC still needs more investigation. More precisely, Facebook chatrooms neglects to some extent the two theories.
Este estudio tuvo como objetivo arrojar luz sobre el Chatear Sincrónico en Línea (CSL) en el chat de Facebook en comparación con las conversaciones cara a cara (CAC). El corpus se recopiló a partir de la interacción de cuatro grupos, de 68 estudiantes de tercer curso del Grado de Lengua y Literatura inglesa en el Colegio Universitario de Ajloun (CUA). Los participantes fueron seleccionados deliberadamente y distribuidos aleatoriamente en dos grupos de chat sincrónico en línea y dos grupos cara a cara. Las interacciones de los grupos CAC se grabaron un video y sus transcripciones se incrustaron línea por línea en cada conversación. Mientras que la interacción en los dos chats de Facebook se descargó a través de una opción de Facebook llamada "descargar su información". Se utilizaron dos instrumentos: una lista de verificación de la rúbrica del acto de habla basada en las máximas de Grice, la lista de verificación de la rúbrica del rendimiento lingüístico y una pregunta abierta presentada a los interlocutores. Este estudio investigó si los interlocutores aplican los cuatro principios cooperativos de Grice y tres aspectos lingüísticos en diecisiete actos de reparación y toma de turnos. Por lo tanto, la comparación fue un intento de investigar el desempeño social y lingüístico de los interlocutores de CSL. Los resultados revelaron la importancia de mejorar las características de los chats según a la teoría de los actos de habla y la máxima de Grice. El análisis concluyó que la interacción en CSL aún necesita más investigación. Más precisamente, los chats de Facebook descuidan en cierta medida las dos teorías.
Description
Keywords
Chat sincrónico en línea, Facebook, Conversación cara a cara, Estudiantes universitarios, Jordania
Bibliographic citation
Collections