Instituciones
Área de conocimientoIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Collaborative writing and patterns of interaction in young learners: The interplay between pair dynamics and pairing method in LRE production
María Basterrechea Lozano, Francisco Gallardo del Puerto
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics, ISSN 1697-0381, Nº. 20, 2023, págs. 49-76
Task-modality effects on young learners’ language-related episodes in collaborative dialogue
Francisco Gallardo del Puerto, María Martínez Adrián
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 35, no. 2, 2022, págs. 480-512
Foreign language motivation in primary education students: The effects of additional CLIL and gender
Francisco Gallardo del Puerto, Zeltia Blanco Suárez
Journal of immersion and content-based language education, ISSN 2212-8433, Vol. 9, Nº. 1, 2021, págs. 58-84
Agreement morphology errors and null subjects in young (non-)CLIL learners
Yolanda Fernández Pena, Francisco Gallardo del Puerto
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics, ISSN 1697-0381, Nº. 18, 2021, págs. 59-95
Hot Potatoes activities to improve grammatical accuracy across different proficiency courses
Izaskun Villarreal Olaizola, Esther Gómez Lacabex, Francisco Gallardo del Puerto, María Martínez Adrián, María Juncal Gutiérrez Mangado
Journal of English Studies, ISSN 1576-6357, Nº 18, 2020, págs. 253-277
The Primary Education Learners’ English Corpus (PELEC): Design and compilation
Zeltia Blanco Suárez, Francisco Gallardo del Puerto, Evelyn Gandón-Chapela
Research in Corpus Linguistics (RiCL), ISSN-e 2243-4712, Vol. 8, Nº. 1, 2020, págs. 147-163
Introduction: L1 use in content-based and CLIL settings
María Martínez Adrián, María Juncal Gutiérrez Mangado, Francisco Gallardo del Puerto
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 22, Nº. 1, 2019 (Ejemplar dedicado a: L1 use in Content-based and CLIL settings), págs. 1-4
On self-reported use of communication strategies by CLIL learners in primary education
María Martínez Adrián, Francisco Gallardo del Puerto, María Basterrechea Lozano
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 23, Nº. 1, 2019, págs. 39-57
Verb Phrase Ellipsis and Reflexive Anaphora Resolution in Second Language Acquisition: A Study of Spanish Learners of English
Evelyn Gandón-Chapela, Francisco Gallardo del Puerto
Miscelánea: A journal of english and american studies, ISSN 1137-6368, Nº 59, 2019 (Ejemplar dedicado a: Language and Linguistics), págs. 71-94
Gender effects on strategic competence: a survey study on compensatory strategies in a CLIL context
María Basterrechea Lozano, María Martínez Adrián, Francisco Gallardo del Puerto
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, ISSN 1576-5059, Nº. 17, 2017, págs. 47-70
The effects of language typology on L2 lexical availability and spelling accuracy
María Martínez Adrián, Francisco Gallardo del Puerto
IJES: international journal of English studies, ISSN 1578-7044, Vol. 17, Nº. 2, 2017 (Ejemplar dedicado a: Open Issue), págs. 63-79
Francisco Gallardo del Puerto, Maria Luisa Garcia Lecumberri, Esther Gómez Lacabex
ITL International Journal of Applied Linguistics, ISSN 0019-0810, ISSN-e 1783-1490, Vol. 166, Nº. 2, 2015, págs. 202-224
The use of oral presentations in Higher Education: CLIL vs. English as a foreign language
Francisco Gallardo del Puerto, María Martínez Adrián
Pulso: revista de educación, ISSN-e 2445-2866, ISSN 1577-0338, Nº. 38, 2015
Two Phonetic-Training Procedures for Young Learners: Investigating Instructional Effects on Perceptual Awareness
Esther Gómez Lacabex, Francisco Gallardo del Puerto
Canadian modern language review, ISSN 0008-4506, Vol. 70, Nº. 4, 2014, págs. 500-531
The impact of additional CLIL exposure on oral english production
Francisco Gallardo del Puerto, Esther Gómez Lacabex
Journal of English Studies, ISSN 1576-6357, Nº 11, 2013, págs. 113-131
¿Es más efectivo el aprendizaje de la lengua extranjera en un contexto AICLE?: : resultados de la investigación en España
Francisco Gallardo del Puerto, María Martínez Adrián
Revista Padres y Maestros / Journal of Parents and Teachers, ISSN-e 2255-1042, ISSN 0210-4679, Nº. 349, 2013 (Ejemplar dedicado a: Enseñanza bilingüe en inglés), págs. 25-28
Phonetic and syntactic transfer effects in the english interlanguage of Basque/Spanish bilinguals
María Martínez Adrián, Francisco Gallardo del Puerto, María Juncal Gutiérrez Mangado
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics, ISSN 1697-0381, Nº. 10, 2013, págs. 51-83
L2 english receptive and productive vocabulary in senior learners
María Martínez Adrián, Francisco Gallardo del Puerto
ITL International Journal of Applied Linguistics, ISSN 0019-0810, ISSN-e 1783-1490, Nº. 160, 2010, págs. 112-131
La enseñanza de las vocales inglesas a los hablantes de español
Francisco Gallardo del Puerto, Esther Gómez Lacabex
Pulso: revista de educación, ISSN-e 2445-2866, ISSN 1577-0338, Nº. 31, 2008, págs. 37-65
Is L3 Phonological Competence Affected by the Learner's Level of Bilingualism?
Francisco Gallardo del Puerto
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 4, Nº. 1, 2007, págs. 1-16
The identification of English codas: a longitudinal exploration in CLIL
Francisco Gallardo del Puerto
45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres, 2022, págs. 271-273
Francisco Gallardo del Puerto, Kenneth Charles Friedman
Hopes and fears: English and American studies in Spain / coord. por Rosario Arias Doblas, Miriam López Rodríguez, Antonio Moreno Ortiz, Chantal Pérez Hernández, 2013, ISBN 9788461669172
Testing the Effectiveness of Content and Language Integrated Learning in Foreign Language Contexts: The Assessment of English Pronunciation
Francisco Gallardo del Puerto, Esther Gómez Lacabex, Maria Luisa Garcia Lecumberri
Content and language integrated learning: evidence from research in Europe / Rosa María Jiménez Catalán (ed. lit.), Yolanda Ruiz de Zarobe (ed. lit.), 2009, ISBN 978-1-84769-161-3, págs. 63-80
Francisco Gallardo del Puerto
25 años de lingüística en España. Hitos y retos / coord. por Rafael Monroy Casas, Aquilino Sánchez Pérez, 2008, ISBN 978-84-8371-714-1, págs. 943-949
La distancia fonética interlingüística y su efecto sobre la percepción de vocales en la lengua meta
Francisco Gallardo del Puerto
Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico], 2007, ISBN 978-84-611-6897-2
El nivel de bilingüismo y la discriminación perceptiva de vocales inglesas
Francisco Gallardo del Puerto
III Congreso Internacional de Fonética Experimental: actas do congreso organizado pola Dirección Xeral de Creación e Difusión Cultural, a Universidade de Santiago de Compostela e a Real Academia Galega, Santiago, 24-26 de outubro de 2005 / coord. por Manuel González González, Elisa Fernández Rei, Begoña González Rei, 2007, ISBN 978-84-453-4451-4, págs. 331-337
Age effects on single phoneme perception for learners of english as a foreign languaje
Francisco Gallardo del Puerto, Maria Luisa Garcia Lecumberri
Age in L2: acquisition and teaching / coord. por Christian Abelló Contesse, Manuel Rubén Chacón Beltrán, María del Mar Torreblanca López; María Dolores López-Jiménez (aut.), 2006, ISBN 3-03910-668-6, págs. 115-132
The comparative skills of more and less balanced bilinguals in discriminating L3 consonant sounds
Francisco Gallardo del Puerto
Studies in contrastive linguistics : Proceedings of the 4th International Contrastive Linguistics Conference Santiago de Compostela, septiembre 2005 / coord. por Cristina Mourón Figueroa, Teresa Moralejo Gárate, 2006, ISBN 84-9750-648-0, págs. 327-334
L3 English vowel and consonant discrimination in learners with different ages of first exposure
Francisco Gallardo del Puerto, Maria Luisa Garcia Lecumberri, Miren Jasone Cenoz Iragui
Studies in contrastive linguistics.: proceedings of the 2nd International Contrastive Linguistics Conference, Santiago de Compostela, October, 2001 / Luis Iglesias Rábade (ed. lit.), Susana María Doval Suárez (ed. lit.), María Angeles Gómez González (ed. lit.), Elsa González Alvarez (ed. lit.), Andrew Rollings (ed. lit.), Antonio Álvarez Rodríguez (ed. lit.), Cristina Mourón Figueroa (ed. lit.), 2002, ISBN 84-9750-027-X, págs. 419-426
English simple vowel discrimination in learners with different ages of first exposure to efl
Francisco Gallardo del Puerto, Maria Luisa Garcia Lecumberri, Miren Jasone Cenoz Iragui
Proceedings of the 24th International Conference of AEDEAN: [electronic resource] / coord. por Ángel Mateos-Aparicio Martín-Albo, Silvia Molina Plaza, 2001, ISBN 9788469957097
La adquisición de la pronunciación del inglés como tercera lengua
Francisco Gallardo del Puerto
Bilbao : Universidad del País Vasco, Servicio editorial = Euskal Herriko Unibertsitateko, Argitalpen Zerbitzua, 2005. ISBN 84-8373-748-5
La adquisición de la pronunciación del inglés como tercera lengua
Francisco Gallardo del Puerto
Tesis doctoral dirigida por Miren Jasone Cenoz Iragui (dir. tes.), Maria Luisa Garcia Lecumberri (codir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2004).
Moving beyond the pandemic: English and American studies in Spain
coord. por Francisco Gallardo del Puerto, María del Carmen Camus Camus, Jesús Ángel González López
Universidad de Cantabria, Editorial de la Universidad de Cantabria, 2022. ISBN 978-84-19024-15-2
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados