Instituciones
Periodo de publicación recogido
|
|
|
La memoria educativa de los documentales como confrontación a los pasados totalitarios
Eulàlia Collelldemont Pujadas, Nuria Padrós Tuneu, Ian Grosvenor
Historia y Memoria de la Educación, ISSN-e 2444-0043, Nº. 16, 2022 (Ejemplar dedicado a: La representación de la educación en los documentales producidos en los totalitarismos europeos), págs. 77-103
Histories of the past and histories of the future: pandemics and historians of education
Ian Grosvenor, Karin Priem
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 58, Nº. 5, 2022 (Ejemplar dedicado a: Histories of the Past and Histories of the Future: Pandemics and Historians of Education), págs. 581-590
“What does this have to do with everything else?”: an ecological reading of the impact of the 1918–19 influenza pandemic on education
Angelo van Gorp, Eulàlia Collelldemont Pujadas, Inês Félix, Ian Grosvenor, Björn Norlin, Nuria Padrós Tuneu
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 58, Nº. 5, 2022 (Ejemplar dedicado a: Histories of the Past and Histories of the Future: Pandemics and Historians of Education), págs. 728-747
La pràctica política de la memòria comunitària com a valor de la democràcia
Ian Grosvenor, Eulàlia Collelldemont Pujadas
Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 62, 2022, págs. 13-33
Finding traces, researching silences, analysing materiality: notes from the United Kingdom
Martin Lawn, Ian Grosvenor
Educació i història: Revista d'història de l'educació, ISSN-e 2013-9632, ISSN 1134-0258, Nº. 38, 2021 (Ejemplar dedicado a: The material turn in the History of Education), págs. 33-54
Populism, Nationalism and the Past. An English story of History in the Present
Ian Grosvenor
Rizoma freireano, ISSN 1989-0605, Nº. 31, 2021
Can art save the world?: The colonial experience and pedagogies of display
Ian Grosvenor
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 55, Nº. 4, 2019, págs. 642-649
«Com que permet veure el passat directament, eliminarà, almenys fins a cert punt, la necessitat d’investigació i l’estudi»: films documentals i història de l’educació
Ian Grosvenor
Educació i història: Revista d'història de l'educació, ISSN-e 2013-9632, ISSN 1134-0258, Nº. 31, 2018 (Ejemplar dedicado a: La història de l’educació a través dels films), págs. 19-34
Children, Propaganda and War, 1914-1918: An exploration of visual archives in English city
Ian Grosvenor, Siân Roberts
Historia y Memoria de la Educación, ISSN-e 2444-0043, Nº. 8, 2018 (Ejemplar dedicado a: Fotografía, propaganda y educación), págs. 307-345
De la commemoració a la "transmemoració": el World War One Engagement Centre : Voices of War and Peace
Eulàlia Collelldemont Pujadas, Ian Grosvenor, Nicola Gauld
Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 55, 2018, págs. 43-56
Questioning difference: bodies, (re-)presentation, and the development of “multicultural Britain”
Ian Grosvenor, Kevin Myers
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 53, Nº. Extra 6, 2017 (Ejemplar dedicado a: Images and Films as Objects to Think With: A Reappraisal of Visual Studies in Histories of Education), págs. 730-750
Learning through culture: seeking “critical case studies of possibilities” in the history of education
Ian Grosvenor, Gyöngyvér Pataki
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 53, Nº. Extra 3, 2017 (Ejemplar dedicado a: Adventures in cultural learning / coord. por Frederik Herman, Siân Roberts, Marc Depaepe), págs. 246-267
We seek revelation with our eyes: engaging with school cultures through montage
Ian Grosvenor
Encounters in theory and history of education = Encuentros en teoría e historía de la educación = Rencontres en théorie et histoire de l'éducation, ISSN-e 2560-8371, Nº. 17, 2016, págs. 2-26
Laboratory / Laboratoire / Labor
Ian Grosvenor
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 52, Nº. 6, 2016 (Ejemplar dedicado a: Transnationalising the history of education in modern Korea / coord. por Klaus Dittrich, Jeroen J.H. Dekker, Yoonmi Lee), págs. 766-767
Photography as an agent of transformation: education, community and documentary photography in post-war Britain
Ian Grosvenor, Natasha Macnab
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 51, Nº. Extra 1-2, 2015 (Ejemplar dedicado a: Education and power: historical perspectives / Jeroen J.H. Dekker (dir.), Iveta Kestere (ed. lit.), Zanda Rubene (ed. lit.), Irena Stonkuviene (ed. lit.)), págs. 117-135
Cultural learning and historical memory: a research agenda
Kevin Myers, Ian Grosvenor
Encounters on education = Encuentros sobre educación = Recontres sur l'éducation, ISSN 1494-4936, Nº. 15, 2014, págs. 3-21
Jean Vigo's Zéro de conduite and the spaces of revolt
Bruno Vanobbergen, Ian Grosvenor, Frank Simon
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 50, Nº. 4, 2014 (Ejemplar dedicado a: Anarchism, texts and children / coord. por Bruno Vanobbergen, Frank Simon; Marc Depaepe (dir.)), págs. 443-459
Moving frontiers of empire: production, travel and transformation through technologies of display
Natasha Macnab, Ian Grosvenor, Kevin Myers
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 49, Nº. 6, 2013, págs. 769-795
Education in motion: uses of documentary film in educational research
Paul Warmington, Angelo van Gorp, Ian Grosvenor
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 47, Nº. 4, 2011 (Ejemplar dedicado a: Education in Motion: producing methodologies for researching documentary film on education), págs. 457-472
A very historical mode of understanding: examining editorial and ethnographic relations in The Primary (2008)
Paul Warmington, Ian Grosvenor
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 47, Nº. 4, 2011 (Ejemplar dedicado a: Education in Motion: producing methodologies for researching documentary film on education), págs. 543-558
The Hearing School: an exploration of sound and listening in the modern school
Catherine Burke, Ian Grosvenor
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 47, Nº. 3, 2011, págs. 323-340
The School album: images, insights and inequalities
Ian Grosvenor
Educació i història: Revista d'història de l'educació, ISSN-e 2013-9632, ISSN 1134-0258, Nº. 15, 2010 (Ejemplar dedicado a: Fotografía i història de l'educació), págs. 149-164
Geographies of risk: an exploration of city childhoods in early twentieth-century Britain
Ian Grosvenor
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 45, Nº. 1-2, 2009 (Ejemplar dedicado a: Children and youth at risk / coord. por Christine Mayer, Ingrid Lohmann), págs. 215-233
Visualising disability in the past
Patrick Devlieger, Ian Grosvenor, Frank Simon, Geert van Hove, Bruno Vanobbergen
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 44, Nº. 6, 2008 (Ejemplar dedicado a: Focusing on method / coord. por Paul Smeyers, Marc Depaepe, Ning de Coninck-Smith), págs. 747-760
'Seen but not Heard': City Childhoods from the Past into the Present
Ian Grosvenor
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 43, Nº. 3, 2007, págs. 405-429
Progressivism, Control and Correction: Local Education Authorities and Educational Policy in Twentieth-century England
Kevin Myers, Ian Grosvenor
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 42, Nº. 1-2, 2006 (Ejemplar dedicado a: New Education: Genesis and Metamorphoses / coord. por Rita Hofstetter, Charles Magnin, Marc Depaepe), págs. 225-247
The art of Seeing: Promoting design in education in 1930s England
Ian Grosvenor
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 41, Nº. 4-5, 2005, págs. 507-534
Reading Educational Spaces: the Photographs of Paulo Catrica
Ian Grosvenor, Martin Lawn, António Nóvoa, Kate Rousmaniere, Harry Smaller
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 40, Nº. 3, 2004, págs. 315-332
Urbanisation and Education: The City as a Light and Beacon?
Ian Grosvenor, Ruth Watts
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 39, Nº. 1-2, 2003 (Ejemplar dedicado a: Urbanisation and education: the city as a light and beacon?), págs. 1-4
"Unpacking my Library": Children's Literature in the Writings of Walter Benjamin
Ian Grosvenor
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 38, Nº. 1, 2002 (Ejemplar dedicado a: Books and education: 500 years of reading and learning), págs. 97-111
Imagining a Project: Networks, Discourses and Spaces - Towards a New Archaeology of Urban Education
Martin Lawn, Ian Grosvenor
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 35, Nº. 2, 1999, págs. 380-393
History and perils of multiculturalism in 1990s Britain
Ian Grosvenor
Teaching history, ISSN 0040-0610, Nº 97, 1999, págs. 37-39
Jeroen J.H. Dekker, Marc Depaepe, María del Mar del Pozo Andrés, Ian Grosvenor
Connecting history of education: redes globales de comunicación y colaboración científicas / coord. por José Luis Hernández Huerta, Antonella Cagnolati, Andrés Payà Rico, 2022, ISBN 978-84-19376-32-9, págs. 301-308
No hay poder sin control de la imagen: "en la escuela aprendemos a leer, pero no aprendemos a ver"
Ian Grosvenor
Totalitarismos europeos, propaganda y educación: una historia visual desde los NO-DO / coord. por Eulàlia Collelldemont Pujadas, Conrad Vilanou Torrano, 2020, ISBN 978-84-18105-29-6, págs. 21-35
Jeroen J.H. Dekker, Marc Depaepe, María del Mar del Pozo Andrés, Ian Grosvenor
Connecting History of Education. Scientific Journals as International Tools for a Global World / coord. por José Luis Hernández Huerta, Antonella Cagnolati, Alfonso Diestro Fernández, 2015, ISBN 978-84-942675-8-1, págs. 159-164
Ian Grosvenor
History of education researcher, ISSN 1740-2433, Nº. 84, 2009, págs. 37-38
Es reseña de:
The Role of International Exhibitions in Britain, 1850-1910. Perceptions of Economic Decline and the Technical Education Issue
Anthony David Edwards
Amherst : Cambria Press, 2008
Paedagogica Historica: International journal of the history of education. Vol. 51, Nº. Extra 4, 2015
(Ejemplar dedicado a: Children, education and politics in everyday life: children, education and politics at a time of conflict – the Spanish Civil War (1936-1939) / coord. por Eulàlia Collelldemont Pujadas, María del Mar del Pozo Andrés, Ian Grosvenor)
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados