Skip to main content
Caterina Martínez-Martínez
  • Alicante, Valencia, Spain
  • I hold a bachelor in Catalan Studies (2013, Extraordinary Degree Award) and a Master in Secondary Education Teaching ... moreedit
Investigar, desenvolupar i implementar estratègies i metodologies tendents a la constitució de Grups d’Alt Rendiment Acadèmic Internacional de Doctorat [GARAID]. En els estudis de Doctorat actuals és més necessària encara que abans la... more
Investigar, desenvolupar i implementar estratègies i metodologies tendents a la constitució de Grups d’Alt Rendiment Acadèmic Internacional de Doctorat [GARAID]. En els estudis de Doctorat actuals és més necessària encara que abans la col·laboració, coordinació i cooperació per a la investigació i la innovació en els estudis oficials tendents al títol de Doctor/a que es desenvolupen a la Universitat d’Alacant i, en general, a la resta d’universitats, tenint en compte el marc de referència de l’Espai Europeu d’Educació Superior. Els GARAID es desenvolupen en principi des del Programa de Doctorat en Relacions Interculturals i Històriques en l’Europa Mediterrània Medieval” –que és el si de l’ISIC-IVITRA i del programa Prometeo d’excel·lència PrometeoII/2014/018, adscrit al Dept de Filologia Catalana—, encara que moltes de les necessitats i reptes a què hom mirarà de donar resposta amb la xarxa proposada són transversals i comunes a tos els doctorats: docència no presencial, no a l’aula...
8th International Symposium New Trends in Literature, Language, Education and IST on the Crown of Aragon. From Innovative to Cannon (May-June, 2016)
DESCRIPTION SIMPOSI INTERNACIONAL “FILOLOGIA I HISTÒRIA DE LA CULTURA A LA PENÍNSULA IBÈRICA”
Research Interests:
Resum: L’estudi que presentem se centra en el procés de gramaticalització de malgrat, des del paper com a Sintagma Nominal originari que expressa una [emoció] fins al valor de [contra voluntat] que arribà a assolir com a Sintagma... more
Resum: L’estudi que presentem se centra en el procés de gramaticalització de malgrat, des del paper com a Sintagma Nominal originari que expressa una [emoció] fins al valor de [contra voluntat] que arribà a assolir com a Sintagma Preposicional. Parem esment especialment en la retracció que experimentà malgrat justament a partir del segle xvi. Examinem l’evolució de malgrat segons les propostes de la Lingüística Cognitiva i, concretament, la Teoria de la Gramaticalització, i les combinem amb els plantejaments de l’Anàlisi del Discurs, la Teoria de l’Argumentació i la Pragmàtica. La defensa del canvi lingüístic arrelat en l’ús, d’acord amb la Teoria de la Intersubjectivació, ens ajuda a revisar les fonts i els valors de malgrat en català.Paraules clau: malgrat, gramaticalització, intersubjectivació, connector parentètic, desgrat, contra voluntat, concessivitat, focalització, retracció.: The present study focuses on the process of grammaticalization of malgrat, from the paper as an ori...
The present study was developed at the Institut Superior d’Investigacio Cooperativa IVITRA [ISIC-IVITRA] of the Generalitat Valenciana (Program of the Valencian Regional Government for the Constitution and Accreditation of Higher... more
The present study was developed at the Institut Superior d’Investigacio Cooperativa IVITRA [ISIC-IVITRA] of the Generalitat Valenciana (Program of the Valencian Regional Government for the Constitution and Accreditation of Higher Excellence Cooperative Research Institutes [Ref. ISIC/012/042]), and within the framework of the following research projects: “Gramatica del Catala Modern [Grammar of Modern Catalan] (1601-1834)” (MINECO, Ref. FFI2012-37103); “Continuacion de la Gramatica del Catalan Moderno [Continuation of (the) Grammar of Modern Catalan] (1601-1834)” (MINECO FFI2015-69694-P); “Constitucio d’un corpus textual per a una gramatica del catala modern [Constitution of a textual corpus for a grammar of Modern Catalan] (Gcm)” (IEC, Refs. PT 2012-S04-MARTINES; IEC1-15X); Digicotracam (Program PROMETEU for Excellence RD and the “Grup d’Investigacio en Tecnologia Educativa en Historia de la Cultura, Diacronia linguistica i Traduccio [Group of Research about Educational Technology i...
INTRODUCCIO El present estudi es una mostra d’aplicacio de les teories linguistiques de base cognitiva i la Linguistica de Corpus a l’estudi de l’evolucio diacronica d’uns elements essencials en situacions contraargumentatives: els... more
INTRODUCCIO El present estudi es una mostra d’aplicacio de les teories linguistiques de base cognitiva i la Linguistica de Corpus a l’estudi de l’evolucio diacronica d’uns elements essencials en situacions contraargumentatives: els connectors de contrast. Les dades que forneixen l'estudi han estat extretes dels corpus textuals digitalitzats, fonamentalment, el CIMTAC, el CICA i el CTILC. Aquests corpus han permes de reconstruir el proces seguit per aquests connectors des de l’edat mitjana fins a l’actualitat: han fet possible una analisi qualitativa detallada dels contextos especifics que van afavorir la seva genesi i el canvi semantic i la gramaticalitzacio que han anat experimentant al llarg d’un periode de temps i d’una diversitat de textos i de varietats territorials considerables. MOTIVACIO Principalment, hem volgut contribuir a corroborar, d'acord amb els fonaments de la Linguistica Cognitiva, l’existencia d’una xarxa conceptual de nodes afins entre diferents dominis c...
This paper is an initial study of the lexical and semantic creativity mechanisms among 1 and 4 year ESO (Compulsory Secondary Education) students. The data analysed were obtained in an experiment assessing the categorization processes in... more
This paper is an initial study of the lexical and semantic creativity mechanisms among 1 and 4 year ESO (Compulsory Secondary Education) students. The data analysed were obtained in an experiment assessing the categorization processes in individuals between 12 and 16 years of age. Given the abundant evidence obtained, this paper will focus on a specific instance of blending which allows a description of the morphologization process of a word splinter. A general description is also given of blending within the results obtained, and globally, of the lexical and semantic generation processes among the respondents. Conceptual Integration Theory proves useful towards the study of word formation and categorization processes.
The present study forms part of the analysis about a much broader experiment focused on the lexico-semantic innovation mechanisms in Catalan performed with ESO (Spanish initials for Compulsory Secondary Education) students. Based on a... more
The present study forms part of the analysis about a much broader experiment focused on the lexico-semantic innovation mechanisms in Catalan performed with ESO (Spanish initials for Compulsory Secondary Education) students. Based on a test called picture naming, the aim sought consists in assessing the influence of the educational system, and more precisely, of the linguistic program –Programa d’Incorporacio Progressiva [Progressive Incorporation Program] or Programa d’Ensenyament en Valencia [Program for Teaching in Valencian (Language)]– on the linguistic and communicative competence in Catalan of students enrolled in the 1st and 4th years of ESO at the IES [Spanish initials for Secondary Education High School] located in Mutxamel (Alicante). Attention is mainly paid to the –qualitative and quantitative– degree of lexical and semantic generation of these subjects according to their sociolinguistic profile (linguistic program, language of identification, and learning or transmissio...
Aquest estudi ha estat desenvolupat al si de l’Institut Superior d’Investigacio Cooperativa IVITRA [ISIC-IVITRA] de la Generalitat Valenciana (Programa de la Generalitat Valenciana per a la Constitucio i Acreditacio d’Instituts Superiors... more
Aquest estudi ha estat desenvolupat al si de l’Institut Superior d’Investigacio Cooperativa IVITRA [ISIC-IVITRA] de la Generalitat Valenciana (Programa de la Generalitat Valenciana per a la Constitucio i Acreditacio d’Instituts Superiors d’Investigacio Cooperativa d’Excel·lencia [Ref. ISIC/012/042]), i en el marc dels projectes de recerca seguents: «Gramatica del Catala Modern (1601-1833)» (MINECO, Ref. FFI2012-37103); “Continuacion de la Gramatica del Catalan Moderno (1601-1833)” (MINECO FFI2015-69694-P); «Constitucio d’un corpus textual per a una gramatica del catala modern (Gcm)» (IEC, Refs. PT 2012-S04-MARTINES; IEC1-15X); Digicotracam (Programa PROMETEU per a Grups d’Investigacio en I+D d’Excel·lencia, Generalitat Valenciana [Ref.: PROMETEOII-2014-018], financat per FEDER de la UE; i el «Grup d’Investigacio en Tecnologia Educativa en Historia de la Cultura, Diacronia linguistica i Traduccio» (Universitat d’Alacant [Ref. GITE-09009-UA]). Aquest estudi ha estat possible gracies a...
Aquest estudi s’ha dut a terme a l’Institut Superior d’Investigacio Cooperativa IVITRA [ISIC-IVITRA] de la Generalitat Valenciana (Programa per a la Constitucio i Acreditacio d’Instituts Superiors d’Investigacio Cooperativa... more
Aquest estudi s’ha dut a terme a l’Institut Superior d’Investigacio Cooperativa IVITRA [ISIC-IVITRA] de la Generalitat Valenciana (Programa per a la Constitucio i Acreditacio d’Instituts Superiors d’Investigacio Cooperativa d’Excel∙lencia, Ref. ISIC/012/042), i en el marc dels projectes de recerca seguents: “Gramatica del Catala Modern (1601–1834)” (MINECO, Ref. FFI2012-37103); “Continuacion de la Gramatica del Catalan Moderno (1601–1834)” (MINECO/FEDER, Ref. FFI2015-69694-P); “Constitucio d’un corpus textual per a una gramatica del catala modern (Gcm)” (IEC, Ref. PT 2012-S04-MARTINES; IEC1-15X); Digicotracam (Programa PROMETEU per a Grups d’Investigacio en I+D d’Excel∙lencia, Generalitat Valenciana, Ref. PROMETEOII-2014-018), financat amb fons FEDER de la UE; i el Grup d’Investigacio en Tecnologia Educativa en Historia de la Cultura, Diacronia linguistica i Traduccio (Universitat d’Alacant, Ref. GITE-09009-UA]).
Hi ha una continuada desconeixenca general de tradicions culturals entre els estudiants universitaris; especialment referides a l’Edat Mitjana i la Moderna, essencials per a entendre la realitat occidental. La Mediterrania te un... more
Hi ha una continuada desconeixenca general de tradicions culturals entre els estudiants universitaris; especialment referides a l’Edat Mitjana i la Moderna, essencials per a entendre la realitat occidental. La Mediterrania te un formidable pes condicionant en aqueixa historia i realitat, sovint complexa i violenta, farcida d’incomprensio. En aquest entorn el coneixement comu i reciproc de les respectives tradicions culturals pot ser estrategia eficac perque canalitze i convertisca els enfrontaments en transferencies interculturals i historiques. Ens valdrem de l’estructura de la Biblioteca Digital Multilingue de la Mediterrania [BDMM] (http://www.ivitra.ua.es).
Investigar, desenvolupar i implementar estrategies i metodologies tendents a la constitucio de Grups d’Alt Rendiment Academic Internacional de Doctorat [GARAID]. En els estudis de Doctorat actuals es mes necessaria encara que abans la... more
Investigar, desenvolupar i implementar estrategies i metodologies tendents a la constitucio de Grups d’Alt Rendiment Academic Internacional de Doctorat [GARAID]. En els estudis de Doctorat actuals es mes necessaria encara que abans la col·laboracio, coordinacio i cooperacio per a la investigacio i la innovacio en els estudis oficials tendents al titol de Doctor/a que es desenvolupen a la Universitat d’Alacant i, en general, a la resta d’universitats, tenint en compte el marc de referencia de l’Espai Europeu d’Educacio Superior. Els GARAID es desenvolupen en principi des del Programa de Doctorat en Relacions Interculturals i Historiques en l’Europa Mediterrania Medieval” –que es el si de l’ISIC-IVITRA i del programa Prometeo d’excel·lencia PrometeoII/2014/018, adscrit al Dept de Filologia Catalana—, encara que moltes de les necessitats i reptes a que hom mirara de donar resposta amb la xarxa proposada son transversals i comunes a tos els doctorats: docencia no presencial, no a l’aula...