Google Scholar: cites
¿Se pueden enseñar contenidos procedimentales en las clases de ciencias?
De Pro Bueno, Antonio (Universidad de Murcia. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)

Data: 1998
Resum: The paper we present raises a central question: Can scientific processes be taught in science classes? To be able to answer this initial question some previous issues must first be considered: Are the learning of processes new in the teaching of Science? If both researchers and teachers do not conceptualize these ideas in the same way, what then should we understand by the learning of processes? How are these instructional contents being investigated at present? Beginning with the identification of research areas in this field, we attempt to answer further questions: - Are there different levels of complexity in a single process? - How could we use these ideas in the planning of instructional activities? To analyse some of these considerations we have used the contents Tabulated Data and Control of Variables.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 16 n. 1 (1998) p. 21-41, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/83200
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v16-n1-pro-bueno
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4142


21 p, 1.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2008-03-25, darrera modificació el 2022-05-31



   Favorit i Compartir