Web of Science: 2 cites, Scopus: 3 cites, Google Scholar: cites
Development of Emotional Competences in Higher Education : The Effects of a Self-Leadership Program from a Dexplis Design
Montalvo-García, Adolfo (Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i l'Esport Blanquerna)
Martí-Ripoll, Margarita (Universitat Ramon Llull. ESADE)
Gallifa, Josep (Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i l'Esport Blanquerna)

Títol variant: Desenvolupament de competències emocionals a l'educació superior : els efectes d'un programa d'autolideratge des d'un disseny Dexplis
Títol variant: Desarrollo de competencias emocionales en la educación superior : los efectos de un programa de autoliderazgo desde un diseño Dexplis
Títol variant: Desarrollo de competencias emocionales en la educación superior
Data: 2022
Resum: Research on emotional competence development (ECD) in university students is scarce and shows mixed results. This research establishes what is possible to expect from an optional self-leadership program (SLP) consisting of eight workshops of three hours each, and with a student-centered and experiential approach. The research method was a mixed DEXPLIS design (n=126), which is quasi-experimental ex-post-facto for the first quantitative phase, with experimental and control groups where the CDE A35 self-informed instrument of Bisquerra and Pérez-Escoda was administered, and with participation in qualitative interviews in the second phase. The results indicate global progress in ECD, more evident in intrapersonal emotional competence (EC), although the SLP has not been effective in interpersonal EC. The students perceive their ECD as being very important. In the European Higher Education Area (EHEA), ECD is part of the acquisition of generic or transversal competences, which contribute to more effective and integral training, as well as to a better preparation for the world of work.
Resum: La recerca sobre el desenvolupament de competències emocionals (DCE) en estudiants universitaris és escassa i mostra resultats dispars. Aquesta investigació estableix què és possible esperar d'un programa d'autolideratge opcional de vuit tallers de tres hores, amb un enfocament experiencial i centrat en l'estudiant. Presenta un disseny Dexplis mixt (n = 126), quasi experimental ex post facto per a la primera fase quantitativa, amb grups experimentals i de control, on es fa servir l'instrument autoinformat CDE-A35 de Bisquerra i Pérez-Escoda, i amb participació en entrevistes qualitatives en la segona fase. Els resultats indiquen un progrés global en DCE, més evident en les competències emocionals (CE) intrapersonals, encara que l'SLP no ha estat eficaç en les CE interpersonals. Els estudiants perceben el seu DCE com a molt important. En l'espai europeu d'educació superior, el DCE és part de les competències genèriques o transversals, que contribueixen a una formació més eficaç i integral, així com a una millor preparació per al món laboral.
Resum: La investigación sobre el desarrollo de competencias emocionales (DCE) en estudiantes universitarios es escasa y muestra resultados dispares. Esta investigación establece qué es posible esperar de un programa de autoliderazgo opcional de ocho talleres de tres horas, con un enfoque experiencial y centrado en el estudiante. Presenta un diseño Dexplis mixto (n = 126), cuasi experimental ex post facto para la primera fase cuantitativa, con grupos experimentales y de control, donde se aplica el instrumento autoinformado CDE-A35 de Bisquerra y Pérez-Escoda, y con participación en entrevistas cualitativas en la segunda fase. Los resultados indican un progreso global en DCE, más evidente en las competencias emocionales (CE) intrapersonales, aunque el SLP no ha sido eficaz en las CE interpersonales. Los estudiantes perciben su DCE como muy importante. En el espacio europeo de educación superior, el DCE es parte de las competencias genéricas o transversales, que contribuyen a una formación más eficaz e integral, así como a una mejor preparación para el mundo laboral.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Desenvolupament de competències emocionals ; Autolideratge ; Consciència emocional ; Regulació emocional ; Competències socials ; Benestar emocional ; Emotional competence development ; Self-leadership ; Emotional awareness ; Emotional regulation ; Social competences ; Emotional welfare ; Desarrollo competencial emocional ; Autoliderazgo ; Consciencia emocional ; Regulación emocional ; Competencias sociales ; Bienestar emocional
Publicat a: Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 35-51, ISSN 2014-8801

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v58-n1-montalvo-marti-gallifa
DOI: 10.5565/rev/educar.1344


17 p, 163.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2022-02-01, darrera modificació el 2022-03-10



   Favorit i Compartir