Eco–motricity: An epistemic turn to re–thinking physical education in Chile

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/101894
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Eco–motricity: An epistemic turn to re–thinking physical education in Chile
Autor/es: Pazos-Couto, Jose M. | Toro Arevalo, Sergio | Luhrs Middleton, Otto | Hidalgo Kawada, Felipe
Palabras clave: Eco-motricity | Physical education | Environmental crisis | Environmental education
Área/s de conocimiento: Educación Física y Deportiva
Fecha de publicación: 2021
Editor: Universidad de Alicante. Área de Educación Física y Deporte
Cita bibliográfica: Journal of Human Sport and Exercise. 2021, 16(1): 97-111. https://doi.org/10.14198/jhse.2021.161.09
Resumen: The main purpose of this paper is to stress the epistemic and ontological proposal of the physical education. Subsequently, and using a critical reflection approach in the context of climate change and environmental crisis, the Eco-motricity proposal is presented, which represent an epistemic turn into the discipline and, in consequence, a didactic which consider the construction of a new ethic and relationships among individuals. Finally, challenges, new pathways and questions in the physical education research and the practices in the school are proposed.
URI: https://doi.org/10.14198/jhse.2021.161.09 | http://hdl.handle.net/10045/101894
ISSN: 1988-5202
DOI: 10.14198/jhse.2021.161.09
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Derechos: Licencia Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0
Revisión científica: si
Versión del editor: https://www.jhse.ua.es/
Aparece en las colecciones:Journal of Human Sport and Exercise - 2021, Vol. 16, No. 1

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailJHSE_16-1_09.pdf365,32 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Este ítem está licenciado bajo Licencia Creative Commons Creative Commons