Consciència crítica de gènere en l’alumnat universitari: una experiència educativa
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/110216
Título: | Consciència crítica de gènere en l’alumnat universitari: una experiència educativa |
---|---|
Autor/es: | Francés-Díez, Àngels | Maestre-Brotons, Antoni | Mira-Navarro, Irene | Vidal Lloret, Vicent |
Grupo/s de investigación o GITE: | Estudis Transversals: Literatura i altres Arts en les Cultures Mediterrànies | Recerca de la Literatura Contemporània |
Centro, Departamento o Servicio: | Universidad de Alicante. Departamento de Filología Catalana |
Palabras clave: | Gènere | Universitat | Literatura | Llengua |
Área/s de conocimiento: | Filología Catalana |
Fecha de publicación: | 2020 |
Editor: | Octaedro |
Cita bibliográfica: | Francés Díez, M. Àngels, et al. "Consciència crítica de gènere en l’alumnat universitari: una experiència educativa". En: Roig-Vila, Rosabel (ed.). La docencia en la Enseñanza Superior. Nuevas aportaciones desde la investigación e innovación educativas. Barcelona: Octaedro, 2020. ISBN 978-84-18348-11-2, pp. 580-592 |
Resumen: | Encara que la investigació en estudis de gènere ha propiciat un dels canvis més transformadors, creatius i importants en l’àmbit acadèmic, la introducció de continguts que afavorisquen la coeducació no ha sigut sistemàtica en tots els graus ni totes les universitats. L’objectiu d’aquest treball és exposar una investigació sobre el canvi de postura crítica de l’alumnat respecte de les qüestions de gènere a partir d’una sèrie d’experiències educatives dutes a terme en diferents assignatures de llengua i literatura catalanes de la Universitat d’Alacant (curs 2019-20). La metodologia utilitzada consta de tres fases: en la primera, realització d’un qüestionari per avaluar els coneixements previs de l’alumnat; en la segona, l’activitat central proposada en cada assignatura; en la tercera, realització del mateix qüestionari per esbrinar si han canviat els coneixements i les actituds dels estudiants. Entre els resultats més rellevants de l’experiència, cal destacar que, en general, l’alumnat adquireix nocions de crítica de gènere, reorienta els seus criteris de valoració del cànon literari, considera necessari utilitzar un llenguatge no sexista i amplia el coneixement d’obres literàries que representen la diversitat sexoafectiva. En conclusió, valorem positivament l’experiència educativa malgrat algunes limitacions en el disseny i la realització; en efecte, cal avançar en la introducció de la perspectiva de gènere per promoure una educació inclusiva. |
Patrocinador/es: | Aquest article forma part del projecte “L’alumnat de l’Educació Superior i la construcció de l’esperit crític (Gènere, Sexualitat, Postcolonialisme)” (codi 4836) que ha rebut finançament en el marc del Programa I3CE de Xarxes d’Investigació en Docència Universitària 2019/2020 de la Universitat d’Alacant. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/110216 |
ISBN: | 978-84-18348-11-2 |
Idioma: | cat |
Tipo: | info:eu-repo/semantics/bookPart |
Derechos: | © De la edición: Rosabel Roig-Vila; del texto: Las autoras y autores; de esta edición: Ediciones OCTAEDRO, S.L. |
Versión del editor: | http://hdl.handle.net/10045/110076 |
Aparece en las colecciones: | INV - GRLC - Treballs sobre Literatura del Jo Docencia - Redes ICE - Capítulos de Libros INV - ET - Capítols de Llibres |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
La-docencia-en-la-Ensenanza-Superior_57.pdf | 615,89 kB | Adobe PDF | Abrir Vista previa | |
Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.