Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Language in education: an interview with Leo Van Lier

  • Autores: Josep Maria Cots Caimon, Amparo Tusón Valls
  • Localización: Sintagma: Revista de lingüística, ISSN 0214-9141, Vol. 6, 1994, págs. 51-65
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Leo van Lier és professor de lingüística educativa al Monterey Institute of International Studies (California) i Director del CLEW (Center for Language in Education and Work) d'aquesta mateixa institució. Va realitzar els seus estudis de doctorat a la Universitat de Lancaster i és autor de The Classroom and the Second Language Learner, un dels primers llibres que tracten el tema de la investigació a la clase de llengua segona/estrangera d'una manera exhaustiva. Leo van Lier és un ferm partidari d'incorporar a la investigació pedagògica els mètodes analítics de l'etnografia així com l'anàlisi qualitativa del discurs a l'aula. Entre els seus interessos investigadors actuals destaca el desenvolupament en l'alumne de la capacitat de reflexionar sobre el llenguatge (language awareness), les seves estructures i usos, amb la finalitat de fer més eficaç y eficient el procés d'aprenentatge d'una llengua. Fruit d'aquest interés són els seus dos darrers treballs: Introducing Language Awareness (en premsa) i Interaction in the Language Curriculum: Awareness, Autonomy and Authenticity (en premsa).

    • English

      Leo van Lier is Professor of Educational Linguistics at the Monterey Institute of International Studies in California and is Director of its Center for Language in Education and Work (CLEW). He took his doctorate at Lancaster University and is the author of The Classroom and the Second Language Learner, one of the first books to deal thoroughly with research in the second/foreign language classroom. Leo van Lier is a strong advocate of incorporating ethnography and qualitative discourse analysis into educational research in the classroom. Among his current research interests is the question of the development in the pupil of language awareness, i. e. the capacity to think about language, its structure and its usage in order to make the process of learning a language more effective and more efficient. This interest has already borne fruit in the form of his two most recent books, Introducing Language Awareness (in press) and Interaction in the Language Curriculum: Awareness, Autonomy and Authenticity (in press).


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno