Mètode multinivell per promoure la prosocialitat a l’escola: contribució a la formació en RSU

Loading...
Thumbnail Image
Publication date
2018
Reading date
Advisors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Metrics
Abstract
La prosocialitat es refereix a les accions socialment beneficioses, que impliquen conducta, emocions i raonament.Ací es proposa un mètode per a dur a terme una intervenció a centres educatius per a la seua promoció mitjançant una estratègia multinivell o cadena de favors. Antecedents: encara que no hi ha un antecedent específic del mètode proposat, hi ha estudis sobre la promoció de la prosocialitat a l’escola, centrats en la conducta, les emocions o els raonaments, i el principal antecedent és el mètode d’intervenció prosocial de Robert Roche (Escotorin i Roche, 2011; Roche, 1999, 1997; Romersi, Martínez-Fernández i Roche, 2011), de la Universitat Autònoma de Barcelona, Espanya. Mètode: hi integra el següent: propòsit, objectius, aplicabilitat, població i mostra, disseny d’investigació, inclosos exemplars dels instruments; la investigació que això implica és d’enfocament mixt, amb disseny quasiexperimental, amb almenys dos grups d’estudiants. Resultats esperables: 1. Coneixement dels tipus de conducta, raonament i emocions prosocials dels estudiants, abans, durant i després de la intervenció. 2. Comparació de la conducta, el raonament i les emocions prosocials per als grups experimentals i de control. 3. Èxits que poden ser altament beneficiosos pel que fa a cooperació, comprensió interpersonal, empatia i variables similars. Conclusió: el mètode proposat permet monitorar de manera senzilla l’evolució i els efectes de la prosocialitat en la institució escolar. S’espera que el mètode sigaútil per a docents d’aula, supervisors i directors, així com per a estudiants de pre i postgrau en ciències socials.
Description
Bibliographic reference
Velasco, A.. Mètode multinivell per promoure la prosocialitat a l’escola: contribució a la formació en RSU. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2018, Vol. 19, no. 2: 221-244