Aprenentatge ètico-moral en la primera infantesa. Una experiència a Costa Rica
Loading...
Files
Identifiers
Publication date
2016
Reading date
Authors
Advisors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Metrics
Abstract
El present treball mostra els resultats més rellevants d'una experiència
investigadora, que es dugué a Costa Rica a l'entorn de la contextualització
del model d'aprenentatge ètico-moral, dintre la cultura escolar i familiar. Des
d'un paradigma socio-crític, el nostre estudi respon a una investigació-acció
tècnica, en la que participaren directors, docents, pares i mares de família,
així como infants de 5-6 anys d'edat, procedents de tres institucions educatives
de la Regió Occidental d'aquest país. Mitjançant seminaris, converses,
entrevistes semiestructurades, gravacions d'àudio i fotografies es recolliren
evidències a l'entorn d'una sèrie d'incidents crítics, derivats de les dimensions
i àmbits morals del model.
El treball permeté reafirmar la necessitat d'obrir espais i articular esforços
entre les llars i el Jardí d'Infants, per tal de compartir sabers i experiències
al voltant de la formació ètico-moral dels menuts, considerant la construcció
del jo-l'altre, la convivencialitat i la reflexió socio-moral. La investigació ens permeté el reconeixement de les potencialitats dels participants per a innovar,
de tal manera que facilità el disseny, adaptació i implementació d'estratègies
significatives i pertinents, que varen portar cap a la construcció d'aprenentatges
ètics, essencials en el ple desenvolupament de la persona.
Description
Bibliographic reference
Zeledón Ruiz, María del Pilar. Aprenentatge ètico-moral en la primera infantesa. Una experiència a Costa Rica. En: Anuari de Psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, 2016, Vol. 17, no. 2: 165-178