Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Epistemología, metodología y técnicas del análisis de contenido

  • Autores: José Luis Piñuel Raigada
  • Localización: Estudios de sociolingüística: Linguas, sociedades e culturas, ISSN 1576-7418, Vol. 3, Nº 1, 2002 (Ejemplar dedicado a: Técnicas de investigación social y sociolingüística / coord. por María Antonia Arias Fernández), págs. 1-42
  • Idioma: español
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • galego

      Neste traballo expoñemos, en primeiro lugar, unha revisión epistemolóxica da análise decontidos, que constitúe unha práctica científica das ciencias sociais que estudia un obxecto -unha comunicación singular- que representamos, de xeito científico e refutable, mediante os procedementos de selección e análise de productos comunicativos que pertencen obxectivamente á comunicación, que cómpre coñecer desde un punto de vista teórico e que son válidos ou pertinentes para poñer a proba as condicións, para os que tales productos comunicativos foron elaborados, en calquera tipo de comunicación similar á que os produciu. En segundo lugar, examinamos a metodoloxía -as regras de procedemento- coa cal aspiramos a unir, de modo válido, a sucesión de actuacións que compete á selección do corpus, á súa segmentación en unidades de análise e ó seu exame para elaborarmos, rexistrarmos e tratarmos datos de diversas ordes lóxicas. Gracias a iso somos quen de elaborar un relato apto para representar cientificamente -ou dun xeito refutable- un obxecto de estudio que non é o propio corpus, senón a práctica humana que enxendrou o obxecto material da análise: o producto comunicativo analizado. En terceiro lugar, na derradeira sección expoñemos as alternativas técnicas que subxacen no procedemento de análise, tanto se este está sendo conducido polo investigador e analista en tódolos pasos precisos coma se está sendo desevolvido automaticamente mediante o software dispoñible, tal como se describe seguindo o traballo de Harald Klein

    • English

      It is exposed, first, an epistemological review of the analysis of content, as scientific practice in social sciences that studies an object (v.g. a singular communication) for whose representation (scientific and refutable therefore) it is used the selection procedure and analysis of communicative products that belong objectively to that communication that are significant to know it from a theoretical perspective, and that they are valid or pertinent to put on approval the conditions, so much general as matters, for those that these communicative products have been elaborated, or that they can be it, in any communication type similar to the one that has produced them. In second place the method is examined (the procedure rules) that aspires to tie in a valid way the succession of performances that concern to the selection of the corpus, to its segmentation in analysis units and to its exam to elaborate, to register and to treat data of diverse logical orders, thanks to which it is elaborated a speeches able to represent scientifically (or in a refutable way) to the study object that is not the own corpus, but the human practice that has engendered the material object of the analysis: the analyzed communicative product. In third place, the last section exposes the technical alternatives that underlie to any analysis procedure, so much if it is carried out in all its steps by the investigators and analysts, as if it is carried out automatically by the available resources of software, and shortly described following the work of Harald Klein


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno