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La filosofía de la educación de Rousseau: el naturalismo eudamonista

  • Autores: Isabel Vilafranca Manguán
  • Localización: Educació i història: Revista d'història de l'educació, ISSN-e 2013-9632, ISSN 1134-0258, Nº. 19, 2012 (Ejemplar dedicado a: 300 anys del naixement de J.-J. Rousseau, 1712-2012), págs. 35-53
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Rousseau�s educational philosophy: eudemonist naturalism
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      A lo largo de su obra Jean Jaques Rousseau (1712-1778) realiza un profundo análisis de la naturaleza humana de la cual derivan tanto su filosofía política como los principios teóricos de su educación. La aportación del autor ginebrino resultó un giro epistemológico en el pensamiento pedagógico contemporáneo: una propuesta basada en la conquista de la felicidad actual a través del respeto de las leyes naturales. Frente a los discursos realistas, racionalistas y empiristas, Rousseau propugna una educación que no altere sobremanera el orden teleológico natural. El Emilio, publicado en 1762, constituye un punto de inflexión en el discurso pedagógico que marcará el posterior devenir de la acción educativa. Rousseau es, además de su precursor, el más fiel representante del naturalismo pedagógico

    • català

      Al llarg de la seva obra Jean Jacques Rousseau (1712-1778) realitza una profunda anàlisi de la naturalesa humana de la qual deriven tant la seva filosofia política com els principis teòrics de la seva educació. L'aportació de l'autor ginebrí va resultar un gir epistemològic en el pensament pedagògic contemporani: una proposta basada en la conquesta de la felicitat actual a través del respecte de les lleis naturals. Enfront dels discursos realistes, racionalistes i empiristes, Rousseau propugna una educació que no alteri en gran manera l'ordre teleològic natural. L'Emili, publicat el 1762, constitueix un punt d'inflexió en el discurs pedagògic que marcarà el posterior esdevenir de l'acció educativa. Rousseau és, a més del seu precursor, el més fidel representant del naturalisme pedagògic.

    • English

      Throughout his work, Jean Jacques Rousseau (1712-1778) conducted a thorough analysis of human nature from which stem both his political philosophy and the theoretical principles of his education. The Genevan author's contribution was an epistemological shift in contemporary educational thought: a proposal based on the current pursuit of happiness through respect of natural laws. In comparison to realist, rationalist and empiricist discourses, Rousseau advocated an education that does not greatly alter the natural teleological order. Émile, published in 1762, is a turning point in pedagogical discourse that marks the later evolution of educational activity. Rousseau is, apart from being its predecessor, the most faithful representative of pedagogic naturalism.


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