Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Premis, càstigs i educació

José Luis Castillejo, Antoni Joan Colom Cañellas, Petra María Pérez Alonso-Geta, Teófilo Rodríguez Neira, Jaume Sarramona López, José Manuel Touriñán López, Gonzalo Vázquez Gómez

  • català

    Els autors defensen que el costum i la llei configuren la legalitat i la moralitat socials i determinen el nostre comportament, alhora que qüestionen els resultats –esperats– de l‘aplicació mecànica dels premis i càstigs en educació.

    Distingeixen el control extern –supervisió– i l’intern –motivació– en l’esdevenir dels comportaments analitzats, en relació a l’aplicació d’aquelles sancions i tot seguit aborden l’estudi monogràfic des del conductisme, des del cognitivisme i des de la perspectiva moral.

    Ara aborden la complexitat contextual de la intervenció pedagògica i les alternatives possibles des dels plantejaments actitudinals dels subjectes, per concloure que els premis tenen la finalitat general de reforçar una situació que es considera desitjable, apel·lant –també– a la dimensió afectiva i destacant les bases psicològiques de l’educació: la motivació i la reconducció de situacions no desitjables, sempre amb afecte, sense rancúnia i amb sentit optimitzador.

  • English

    The authors argue that habit and law configure the legality and the social morality and determine our behavior, while they question the results –waited for– of the mechanical application of the rewards and punishments in education.

    They distinguish the external control –supervision– and the internal –motivation– in the evolution from the analyzed behaviors, in relation to the application of those sanctions and next they approach the monographic study from the behaviorism, from the cognitive and from the moral perspective. They also approach the contextual complexity of the pedagogic intervention and the possible alternatives from the behavioral approaches of the subjects, to conclude that rewards have the general purpose of reinforcing a situation that is considered desirable, appealing –also– to the affective dimension and highlighting the psychological bases of the education: motivation redriving of non desirable situations, always with affection, without grudge and with optimizer sense.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus