Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


De Freinet a Escoles en Xarxa

  • Autores: Rosa Boixaderas
  • Localización: Escola catalana, ISSN 1131-6187, Vol. 45, Nº. 467, 2010 (Ejemplar dedicado a: Xarxes socials), págs. 11-13
  • Idioma: catalán
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • "Si el dibuix, com totes les altres tècniques artístiques de què parlarem, es basta a ell mateix perquè produeix bellesa i provoca emoció, l'escriptura no té pas el mateix privilegi exaltant. Només és buscada i cultivada quan s'utilitza per a una finalitat pròpia evident, quan és motivada per una necessitat orgànica; altrament és com aquelles bicicletes d'exercici, muntades sobre un suport, amb rodes que giren en el buit sense aconseguir el desplaçament que seria la conseqüència normal del pedalar. Les nostres tècniques noves responen a aquesta necessitat pedagògica de motivació.

      El nen entén el valor d'expressió i de traducció de l'escriptura. Però encara cal que aquesta traducció sigui sentida com una necessitat. Si només es tracta de comunicar-se amb els companys, o amb el mestre, en té prou amb la paraula i el gest, sense necessitat de tant aprenentatge tècnic. Si l'instrument resulta superflu, per què servir-se'n?Si el nen pedala en el buit, podeu obligar-lo a pedalar, podeu fins i tot ensinistrar-lo com s'ensinistra un esquirol a donar voltes a dins la gàbia... Però llavors és tota una altra història.

      L'escriptura només té sentit si estem obligats a recórrer-hi, per comunicar el nostre pensament més enllà d'on arriba la nostra veu, més enllà dels límits de l'escola".


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno