Google Scholar: cites
Experimentació amb tecnologia ExAC des d'una orientació de l'ensenyament com a investigació
Soler-Selva, Vicent F.
Gras Martí, Albert

Data: 2003
Resum: Es proposa la integració d'experiments quantitatius en les classes de física o de química mitjançant l'experimentació assistida per calculadora gràfica (ExAC). Aquesta integració reforça el procés d'ensenyament-aprenentatge i encaixa amb l'orientació de l'ensenyament com a investigació dirigida. S'insisteix en la conveniència de no separar allò que tradicionalment s'ha anomenat treball pràctic de la teoria i problemes, és a dir, d'harmonitzar en comptes d'atomitzar. Aquesta harmonització s'afavoreix orientant l'experimentació cap a dissenys senzills que permeten centrar l'atenció en l'ús d'idees més que no pas en el muntatge d'aparells complexos. S'hi donen alguns exemples concrets d'actuació en l'aula.
Resum: We propose to integrate the performance of quantitative experiments in the physics or chemistry lectures by means of ExAC (Experimenting with the Aid of a graphics Calculator). This integration reinforces the teaching-learning process and fits perfectly well into the framework of science teaching by guided research. We insist on the convenience of not separating what has traditionally been called «practical work» from the «recitation and problem-solving sessions», i. e. , in harmonizing instead of atomizing. This harmonization is favoured if one orients the experiments towards simple designs that allow to concentrate one's attention in the manipulation of ideas and not in complex set ups. Some specific examples of in-class practice are also given.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Calculadora gràfica progamable ; Ensenyament secundari ; Treballs pràctics ; Graphing/programmable calculator ; High school ; Laboratory work ; Guided research
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. 1 (2003) , p. 173-181, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21905
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v21-n1-soler-gras
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.3950


9 p, 454.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-03-06



   Favorit i Compartir