Content-based teaching: a methodological approach

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/5494
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Content-based teaching: a methodological approach
Autor/es: Rodríguez Torras, Fernanda
Palabras clave: Lengua extranjera | Enseñanza de la lengua | Contenido | Método de enseñanza
Fecha de publicación: nov-1991
Editor: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesa
Cita bibliográfica: RODRÍGUEZ TORRAS, Fernanda. “Content-based teaching: a methodological approach”. Revista alicantina de estudios ingleses. No. 04 (Nov. 1991). ISSN 0214-4808, pp. 125-131
Resumen: The integration of language and content in the foreign language (FL) classroom represents an approach far removed from traditional methodology. This concept would considerably lighten the content of some areas of the curriculum and would require a thoroughly prepared FL staff, and interdisciplinarity in certain areas. In this article I intend to offer some guidelines for the new curricular design occasioned by the reform of Spanish education. They are aimed at various levels, and derive from actual teaching practice.
URI: http://hdl.handle.net/10045/5494 | http://dx.doi.org/10.14198/raei.1991.4.11
ISSN: 0214-4808
DOI: 10.14198/raei.1991.4.11
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/article
Aparece en las colecciones:Revista Alicantina de Estudios Ingleses - 1991, No. 4

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailRAEI_04_11.pdf459,08 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.