Content-based teaching: a methodological approach
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/5494
Título: | Content-based teaching: a methodological approach |
---|---|
Autor/es: | Rodríguez Torras, Fernanda |
Palabras clave: | Lengua extranjera | Enseñanza de la lengua | Contenido | Método de enseñanza |
Fecha de publicación: | nov-1991 |
Editor: | Universidad de Alicante. Departamento de Filología Inglesa |
Cita bibliográfica: | RODRÍGUEZ TORRAS, Fernanda. “Content-based teaching: a methodological approach”. Revista alicantina de estudios ingleses. No. 04 (Nov. 1991). ISSN 0214-4808, pp. 125-131 |
Resumen: | The integration of language and content in the foreign language (FL) classroom represents an approach far removed from traditional methodology. This concept would considerably lighten the content of some areas of the curriculum and would require a thoroughly prepared FL staff, and interdisciplinarity in certain areas. In this article I intend to offer some guidelines for the new curricular design occasioned by the reform of Spanish education. They are aimed at various levels, and derive from actual teaching practice. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/5494 | http://dx.doi.org/10.14198/raei.1991.4.11 |
ISSN: | 0214-4808 |
DOI: | 10.14198/raei.1991.4.11 |
Idioma: | eng |
Tipo: | info:eu-repo/semantics/article |
Aparece en las colecciones: | Revista Alicantina de Estudios Ingleses - 1991, No. 4 |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
RAEI_04_11.pdf | 459,08 kB | Adobe PDF | Abrir Vista previa | |
Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.